Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Temmuz 2014 Salı

Beğendili Krep Sarma

Merhaba!
5 gündür yazı yazmıyorum ramazan bitti bitecek, ben hâlâ geçen günlerden deneyip oldukça beğendiğim tarifi paylaşamadım :( Mutfakla aram pek yoktur, çok nadir tarif denerim bu krepli tarif de onlardan biri.

Malzemeler;
iç harç için
Patlıcan
süzme peynir (süzme peynir yoktu lor koydum ben)
Karabiber, tuz, taze kekik

Krep için;
Un
süt
tuz

Beşamel sos için
un
süt
tuz
tereyağ

Biraz oyuncaklı bir yemek ☻

Yapılışı;
Un,süt ve tuzu bir kapta karıştırıp krepleri tavada pişiriyoruz, çok kalın olmazsa daha güzel oluyor.
Krep diyorum ama bu bildiğin bizim akıtma işte . (bizim buralarda akıtma denir krepe)
İç harcı ise; patlıcanları közlüyoruz çekirdekli kısımları varsa çıkarıyoruz.
Közlenmiş patlıcanları doğruyoruz içine tuz, karabiber, taze kekik atıp çatalla eziyoruz,
içine süzme peyniri ekleyip yine çatalla eziyoruz.
Kreplerin içine hazırladığımız harcı bol miktarda koyup sarıyoruz, üzerine yaptığımız beşamel sosu döküp,
taze kaşarı beşamel sosun üzerine serpince fırına atıyoruz.
Kaşarlar eriyip hafif kıarma noktasına gelince fırından alıyoruz ve servis ediyoruz.


Beğendili Krep Sarma


Piştikten sonra ki halini çekmeyi unutmuşum ☻
Hafif ve lezzetli bir tarif, bu tarif için Arda Türkmen'e teşekkür ediyorum.

Hayırlı Ramazan'lar diliyorum.


8 yorum:

  1. patlıcan ve krep aşığı olaraktan ilk ev buluşmamızda bunu isterim ona göre :) Ben de sana lazanya yapcam :)

    YanıtlaSil
  2. mmmm..çok lezzetli görünüyo bu yaa akıtmayada közlenmiş patlıcanada bayılırım yapılmalı ve denenmeli diyorum canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. piştikten sonraki halini de merak ettim .. eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahhh sorma tatlım fotoğrafını çekmeyi unuttum :(( kaşarlar eriyor tek fark bu ☻

      Sil
  4. Nasıl güzel görünüyor :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.