Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Mart 2013 Perşembe

Fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

      Bir çok kez yapmış olduğum fotoğraflı dekupaj tepsi uygulamasının yapılış aşamalarını paylaşmak istedim. 
    Kuzenimin kızı oldu bebek mevlidin de hediye olarak yapmıştım. Güzel bir hatıra olduğunu düşünüyorum. Umarım sizler de beğenirsiniz. Yorumlarınızı bekliyorum facebook sayfamı beğenirseniz de çok mutlu olurum.:)

fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

1. Kullanacağım malzemeleri hazırladım.
2.Tepsimi kenarlarında pütür kalmayacak şekilde zımparaladım. Nemli bir bezle sildim.



dekupaj yapmı

3. Fotoğrafta görülen yeşil renkleri karıştırıp kullanacağım tonu elde ettim.
4. Boyaları karıştırmak için tatlı kapları çok işe yarıyor, kapakları olduğu için boyalar kurumuyor. Tavsiyem akrilik boya su bazlı olduğu için fırçamı ıslatıp, içine bir miktar su katıp karıştırıyorum ve uygulamada kolaylık sağlıyorum. Fırça objede kayıyor ve boyamak kolaylaşıyor. 
5. Boyamaya başlıyorum dalga yapmamak için aynı yönde boyamak mantıklı soldan sağa yada sağdan sola.
6. Siz benim yaptığım gibi yapmayın. :)
                                                                


fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

7 - 8.  Kenarları ise foto da görüldüğü gibi aşağıdan yukarı doğru boyuyoruz.
9. Tepsinin boyanmış hali.
                                                     


fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

10. Photoshop programında istediğim fotoğrafları a4 kağıdına yerleştirdim ve toner ile baskı yapan bir yazıcıdan çıktısını aldım.
11. A4 çıktımı tepsinin üzerine ortalıyorum ve kurşun kalem ile dört bir yanından işaretliyorum. Yapıştırma işleminin daha düzgün ve ortalı olması için yardımcı olacak bu işaretler.
12. İşaretlediğim yerlere dikkat ederek kağıdımı koyuyorum ve son kez kontrol ediyorum.




fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

13. Cadence dekupaj tutkalını ıslak bir fırça ile içine de biraz su katıp bir kapta karıştırıp kullanıyorum.
14 - 15. Kağıdın tersini çeviriyorum  fotoğrafta göründüğü gibi ortadan başlayıp dışa doğru dekupaj tutkalını sürüyorum. Bu işlemi çabuk yapmalısınız çünkü dekupaj tutkalı çabuk kuruyor.
16. Kurşun kalem ile işaretlediğim yerlere kağıdımı koyup yapıştırıyorum elimde ise bez var kağıdı yapıştırdıkça bez ile üzerinden geçiyorum ki potluk yapmasın düzgün yapışsın diye.


fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

17. Tüm kağıdı yapıştırdıktan sonra bez ile tekrar üzerinden geçiyorum ne kadar çok yaparsam o kadar iyi bu işlemi çünkü diğer çalışmalarımda potluk oluyordu bunda ise hiç olmadı.
18. 1 saat bekledim ve üzerine arta kalan dekupaj tutkalımı sürüyorum. bunun nedeni ise vernik attığımda kağıdımın düzgün ve parlak görünmesi. (Ben 3 kere falan sürüyorum dekupaj tutkalını vernik atarken iz kalmasın diye.)

fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

19. Altın rengi boya tex.co boyam bir kaba az şekilde döküyorum.
20. Tepsimin kenarlarını boyuyorum.
21. Verniğimi atıyorum. Vernik olarak yat vernik kullanıyorum ama biraz tinerle açıyorum verniği.
Boyamayı nasıl yapıyorsam verniği de öyle uyguluyorum 2 kat vernik atıyorum.
22. Verniğimi attım kurumadan üzerine sim atıyorum çok hafif bir şekilde.


fotoğraflı dekupaj tepsi yapımı

Son olarak süslemek için boyutlu boncuk boya ile fotoğrafın kenarlarını süslüyorum ve işlem bitiyor. 

   Sizce nasıl olmuş anlatımı beğendiniz mi?  Yorumlarınızı bekliyorum benim için önemli. Sayfamı ziyaret eden herkese çok teşekkürler. Bloğumu geliştirmek için yardımlarınıza ihtiyacım var. Herkese güzel günler diliyorum :)


Videosunu izlemek için tıklayın
https://www.youtube.com/watch?v=kW2KsLCtJt8



41 yorum:

  1. çok güzel bir çalışma olmuş.ellerinize sağlık.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Sahane olmus, iki gundur bu dekupajin nasil yapildigini arastiriyorum, en son X Madame'a anlatmasini rica ettimmmm ki sizin yazinizi gordum, anlatimlar guzel fakat, benim gibi hic bilgisi olmayanlar icin "malzemelerimi hazirliyorum" cok acik degil:) Malzemeler nelerden olusuyor, nerelerden temin edebiliriz gibi ayrinti verebilirseniz, benim gibi bir merakliyi haritaya bakmadan dogru yola sokabilirsiniz:))) Simdiden cok tesekkur ederim, bu arada fotograftaki bebis sahaaannneeeee bir bocuk.

    YanıtlaSil
  4. haklısınız teşekkür ederim yorumlarınız için. malzemeler hobi marketlerde satılıyor oradan temin ediyorum. obje, akriik boya, uygun fırçalar, kullanılmayan kaplar boyaları karıştırmak için, boyutlu boncuk boya, eski bir bez. hobi marketlerde yeni başlayanlara yardımcı oluyorlar temel malzemeleri oradan temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Cok tesekkur ederim:- yordum sizi:)

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. böle birşey yapmak istiyordum bulamıyordum nasıl yapıldıgını çoookkkk tşklerrrrrrrrrrr....devamını bekliyoruz:))

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler devamı yeni projeler geliyor

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık çok güzel bir tepsi olmuş ben bu ara boya yapamıyorum ama bu tepsiyi görünce hemen boyama dekupaj yapmak geldi içimden:)

    YanıtlaSil
  10. Blogunuzu gezerken rastladım bu çalışmanıza, ne güzel olmuş, ellerinize sağlık:) Ben de eşimle bir fotomuzu devasa bir puzzle haline getirip pano yapmıştım.

    YanıtlaSil
  11. slmlr,
    çalışmanız da , anlatımınız da çok güzel olmuş, çok tşklr. Özellikle, az ve öz bir şekilde gerekli bütün detayların kısa cümleler halinde bulunması ve gereksiz detaylarla boğmamanız anltamı güzelleştiren tarz olmuş bence.
    çalışmalarınızın ve paylaşımlarınızın devamını dilerim, kolaylıklar

    YanıtlaSil
  12. selamlar,
    gerek çalışmalarınız gerek ise anlatımınız çok güzel, benim için çok faydalı oldu. özellikle anlatımda, gerekli olan her şey var, kısa ve net cümleler, fotolar ile tamamlanıyor zaten, ve gereksiz, kafa karıştıran laf kalabalığı yok, ellerinize ve emeğinize sağlık. çalışmalarınızın ve anlatımlarınızın devamını dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bu yazımı dekupajın nasıl yapıldığını merak edenler için hazırlamıştım işe yaradığını görmek çok güzel :) fotolar biraz acemi işi ama olsun :))♥

      Sil
  13. Merhaba,
    Ayrıntılı açıklamanız için teşekkürler... Bundan sonra bu güzel bloğun takipçisiyim. Ben de bloğuma beklerim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Güzel bir çalışma olmuş. Peçeteyle dekupaj çalışmalarınız varsa görmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaptığım çalışmalar var :) ahşaba dair etiketine tıklarsanız hepsini görebilirsiniz :)

      Sil
  15. merhaba bende bir yakınıma oğlunun fotoğrafıyla sürpriz yapmak istemiştim ama a4 basılan fotoğrafta güzel durur mu kararsızdım bir haftadır araştırıyorum şükür ki bu çalışmayı gördüm denemek için cesaret verdi anlatımınız çok faydalı emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lazer baskı yapan bir yazıcı ile baskı yapmalısınız, aksi takdirde dekupaj yapışmaz ve kağıt yırtılır. fotoğraf güzelse net ve çözünürlüğü yüksekse güzel çıkar :))

      Sil
  16. ellerinize sağlık çok güzel olmuş ben bu işin acemisiyim size bir sorum olacak yazıcıdan cıktı aldım da yaptım objeye yapıştırdım.bende sizin kullandığınız tutkalı kullandım fakat çıktının üstüne sürünce renkleri karıştı fırcama rengi bulaştı nerde hata yaptım acaba bana bilgi verirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. toner ile baskı yapan bir makineden çıktı almalısınız. Renkli fotokopi çeken yerlerde çıktı alabilirsiniz. Mürekkep ile baskı yapan makineden çıktılar maalesef işe yaramıyor.

      Sil
  17. ÇOK GÜZEL VE DERAYLI ANLATMISSINIZ TEBRİKLER

    YanıtlaSil
  18. cok güzel ve detaylı anlatmıssınız tebrikler

    YanıtlaSil
  19. çok hoş olmuş anlatmızda gayet güzel ve net

    YanıtlaSil
  20. verniğin her katında kuruması mı gerekiyor.

    YanıtlaSil
  21. malzemeleri tek tek yazar mısınız alışverişe çıkıcam da :)))
    bu arada çok güzel şeyler yapıyorsunuz bu da mükemmel bir çalışma tebrik ederim :)))

    YanıtlaSil
  22. merhaba,
    resmı yapıstırdıktan sonra neden tekrar resım uzerıne dekupaj tutkalını sürdünüz anlamadım orayı battı resmen resım :( tesekkrler.

    YanıtlaSil
  23. Merhaba öncelikle sitenizi çok ama çok beğendiğimi söylemeden geçemeyeceğim ki geçmedim zaten söylemesem haksızlık yapmış olurdum neyse işte söyledim.benim yakında hatta bu aralar bir yeğenim dünyaya gelecek hemde ilk yeğenim.böyle değişik hoş bir şey yapmak istiyordum ve bu tepsiyi çok beğendim bunu yapmak istiyorum ama bunun öncesinde size bir sorum olacaktı.sizden rica etsem bu malzemelerin adını,bu fotoğrafları nerede nasıl çıkaracağımızı,hangi boyaları nereden alacağımızı,o kullandığınız tepsiyi nereden bulabilirim ....daha net bir şekilde ifade ederseniz gerçekten çok makbule geçer.Bir an önce sizden yanıt bekliyorum malum benimde çok az bir zamanım kaldı.Bu konuyla yakından ilgilenirseniz çok sevinirim.bu arada bana eğer bu konuda ilk yeğenime hediye almam ve ya yapmam konusunda başka güzel değişik önerileriniz varsa heyecanla bekliyorum...Lütfen yardım edin buna şuan çok ihtiyacım var lütfennnnnnnn!!! (:Tekrardan sizi bu güzel başarılarınızdan dolayı tebrik ederim ve devamını diliyorum...Şimdiden teşekkürler.ALLAH YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN.Ayrıca o fotoğrafları internette ne yazsak çıkar nasıl çıkarız kullandığınız motifleri nereden nasıl bulabilirim..yaaa kusura bakmayın çok soru sordum demi??Ama ne yapayım bu kadar güzelliğin karşısından ne yapacağımı şaşırdım.Neyse sizden bir an önce yanıt bekliyom.SAYGILARIMLA

    YanıtlaSil
  24. Bebek bugün yarın geliyor ve ben sizden hala bir yanıt alamadım rica etsem biraz çabuk yanıtlar mısınız?Teşekkürler...Kusura bakmayın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım https://www.youtube.com/watch?v=kW2KsLCtJt8 videomu izlersen sorularının cevaplarını bulabilirsin,

      Sil
  25. izledim fakat bu tepsiyi nereden aldığınızla ilgili bir şey söylediğinizi duymadım bilmiyorum belki söylemişsinizdir ama ben fark etmemişimdir.Neyse bir daha izlerim artık.Peki sizin bana bu konuyla ilgili önerdiğiniz başka şeyler yok mu acaba?Hem böyle kısa cvp vererek daha doğrusu verdiğiniz cvp biraz baştan salma olmadı mı?Yani ne vardı bir kere daha söyleseydiniz alındım yani neyse canınız sağ olsun.Verdiğiniz bilgiler için tekraradan ALLAH RAZI OLSUN..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canın alınacak bişi yok bunda , biraz anlayış bekliyorum hergün aynı sorular soruluyor takdir edersin ki bu durum da pek iç açıcı değil , elimden geldiğince cevaplıyorum ahşap tepsiyi bursada ahşap malzemeler satan yerden aldım

      Sil
  26. merhaba öncelikle çok güzel şeyler paylaşıyorsunuz bu başarılarınızdan ötürü sizi tebrik ederim.Benim size sorum şu:hani videoda desen için bir şeyler kullandınız ben onlara nerede bulabilirim adları ne o yaptığınız desenlerin yani gittiğimde yerde ne desem bana verirler.Teşekkürler...haa unutmadan bizim buralarda o tepsiyi bulamadım başka nereden bulabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim.Tekrar teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  27. Ben sizden hala bir yanıt alamadım.yani yapmak için sizi bekliyorum.bir an önce yanıt verirseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  28. Desen dediğiniz stencil kalıbı sanırım, hobi malzemeleri satan yerlerde var, bazı kırtasiyelerde de mevcut. Tepsi de yine aynı şekilde ahşap malzeme satan yerlerde, internetten de alabilirsiniz

    YanıtlaSil
  29. Peki Aycan abla teşekkür ederim.malzemelerimi alır başlayacam inşallah.Ayyy çok heyecanlandım.inşallah becerebilirim.sadece tek korkum fotoğrafların üzerine o tutkalı sürmek.berbat etmekten korkuyorum.bir şey olmaz demi aycan abla.yaa bir de bende beyaz tutkal var dekubaj falan yazmıyor üstünde ama bu tür şeylerde kullanılıyor galiba.onu kullansam olur mu?Tekrar Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  30. Aycan ablaaaa????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz tutkal olmaz canım, dekupaj tutkalı olmalı, yoksa çalışma berbat olur. Buradan biraz geç cevap veriyorum çünkü yetişemiyorum yorumlara bazen de unutuyorum

      Sil
    2. Peki teşekkür ederim...

      Sil
  31. Merhaba çalışmanız çok açıklayıcı ve güzel olmuş.ben kızımın fotoğrafını aynı yöntemle fincana çalışabilirmiyim,,ce aplarsanız çok sevinirim. İnternette bununla ilgili hiçbir şey bulamadım

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.