Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Mart 2019 Pazartesi

Budak Doku Çalışması Nasıl Yapılır?

Merhaba!
Neden neden olmadı diye saatlerce sehpanın başında oturdum, düşündüm bulamadım, umarım birileri cevap verir, lütfen versin o kadar yazıyorum bak.
Instagram'da olan mobilya boyama çılgınlığından etkilendim ve yeni yeni bir dolu boya aldım.
Bir iki boyanacak sehpa tarzı küçük şeyler vardı, annemde ne zamandır "kızım şunları boya" diye söyleniyordu hadi dedim tamam boyayayım, örneklere baktım, yabancı kanallarda muhteşem çalışmalara denk geldim, yaparım dedim ama olmadı anacım , olmadı :((
Bakalım neden olmadı, inceleme yapalım!
Boyalar Cadence Chalky  avokado ve dantel renkleri.
Üst kısmı dantel, alt kısmı avokado rengine boyadım geçişli "ombre" yapayım dedim,
ancak renkler çok benzer olduğu için istediğim etkiyi alamadım, sehpanın ayaklarına evde olan boyalardan yeşilden sürdüm. Buraya kadar her şey normal.

Yabancı kanallarda ombreli görüntü için boyanın üzerine sprey ile su sıkıp kuru bir fırça ile üzerinden geçiyorlar. Bende öyle yaptı az az sprey sıktım ancak chalky boya çok yoğun istediğim inceliği su bile sağlayamadı, ancak ben yılmadım devam ettim renkleri birbirine karıştırmaya, şöyle ki;
spreyi sehpanın üzerine değil, kuru fırçanın üzerine sıktım, unutmayın ki en altta olan koyu yeşil
normal su bazlı ahşap boyası o nedenle hemen inceldi ve ombre görüntüsünü bu şekilde elde ettim.
Kuru ve hafif  nemli fırçalarla uzun bir uğraş sonucu anca bu kadar oldu :)

En altta olan  koyu yeşil rengi sevdiğimi söyleyemeyeceğim ancak bu deneme olduğu için çok
umurumda olmadı. Neyse, en üste ise çok beğendiğim ve otantik bir görüntüsü olduğunu düşündüğüm rölyef pasta ile budak doku çalışmasını yapayım dedim.
Demez olaydım! Rölyef pastayı glazing ile incelttim.
Glazing nedir diye soracak olursanız, boyayı, yardımcı malzemeleri inceltmeye yarayan ve geç kurumasını sağlayan bir medium. İnceltmeden sonra budak ile yukarıda gördüğünüz görüntüyü elde ettim. Bir gün kurumasını bekledim.

Sonra ne oldu hatırlamıyorum.
Neden böyle oldu bu sehpa?
Üzerine eskitme kremini sürüp sünger ile sildim, kuruduktan sonra zımpara yaptım.
Ben nerede hata yaptım :))
Bir türlü içime sinmedi. 
Dokuda mı sorun var acaba, renkte mi?  Sorun nerede Allahını seven söylesin.
En son ayaklarını da eskittim aynı şekilde. 

Eski hali daha mı iyi, bana mı öyle geliyor?
Chalky boyaları kullanmayı sevdim ama bir problem oldu, eskitme kremini yine aynı şekilde glazing ile incelttim ve sünger ile sildim ama silerken boya kalktı, baya baya silindi yani, neden öyle oldu anlamadım, yardımlarınızı bekliyorum. 
İnsan bildiğini yapamayınca çok koyuyor ya :)

instagram. @aycanhayatadair


Okumaya devam...
|
|
|
|
🔻


Yardımınızı beklemeden  tekrar bir revizyon yaptım.
Bacaklara wax sürdüm, tekrar dantel rengine boyadım.
Boya kuruduktan sonra zımpara yaptım.
Üzerini ise biraz daha eskitme boyası sürerek koyulaştırdım.
Böyle daha iyi oldu sanki :)



3 yorum:

  1. Aycancım, yanlış bilmiyorsam Rölyef pastayı inceltmek için Glazing medium ile inceltmene gerek yok. Su ile inceltmen yeterli..Bana göre budak çalışmasını yaptıktan sonra ayaklarda kullandığın renk ile birlikte üzerine istegin renk hangisi ise onlar ile birlikte eskitme yapsan daha mı iyi olurduacaba diye geçirdim içimden ama fotoğraflarda bu hali de gayet hoş görünüyor. Ama ben üzerinde antik görüntü için bir ton daha görmek istedim...
    @dekotrend ve @atölyesmile instagram hesaplarını takip edebilirsin....

    YanıtlaSil
  2. Evet su ile de inceltilir :) rölyeften sonra üzerine tekrar dantel renk atıp sonra eskitme kremi ile silmek daha güzel olur gibime geliyor, diğer sehpayı öyle yapacağım :)

    YanıtlaSil
  3. teknik bilmem, yapılış boya vs. ile hiç bilgim yok ama ben yeşilli halini de çok sevdim değişik modern tarzı olmuş sehpanın. Beyazı da keza öyle. Ama ben o yeşil turkuaz renge bayılıyorum. Huzur, esenlik ve rahatlama enerjisi hissettirdi. Emeğine sağlık

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.