Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Ekim 2015 Pazartesi

Canon vs. Nikon || Kafamda Deli Sorular

Merhaba!
Dertliyim, kafam çok karışık, karar veremiyorum!
Neden?
Çünkü ben beyinsizim, estağfurullah demeyin  lütfen!
Şimdi sizlere kafamda ki deli soruları yazacağım.
Bildiğiniz üzere Youtube'da izlenmeyen bir kanalım var, aboneler geliyor ama bir türlü son videolarım izlenmiyor, bu durum beni sinir etse de, devam ediyorum tabii sizlerin desteklerinizle.
Sağ olun, var olun ♥ 
Bu kanalı iyi yerlere taşımak için, daha iyi çekimler yapabilmek için fotoğrafçılık kursuna
gitmeye karar verdim. "fotoğrafçılık ve video ne alaka" diyeceksiniz ama oldukça alakalı.
Şöyle ki ben fotoğraf makinesi almak ve kaliteli videolar çekmek istiyorum ama makineyi kullanmayı bilmiyorum. O nedenle kurs benim için faydalı bir girişim oldu.
Oldu olmasına ama makinem yok :/ Kursta medine fukaraları gibi oldum.
Herkesin elinde Canon'lar Nikon'lar çat çat çekim yapıyorlar ben de bişi yok.
Kollarım bağlı öyle oturuyorum masada :/ ,
 Haydi bakalım Aycan araştırma işlerine el atsın, Allah canımı
alsın arama motorları yandı, bakmadığım site, blog, forum, izlemediğim video kalmadı.
Bu araştırmalarım sonunda vardığım noktalar şunlar;
1- Canon mu, Nikon mu?
Bu konu burada çözülmez onu söyleyeyim de, kimisi ölümüne Canoncu, kimisi de ölümüne
Nikoncu. Ben ikisi de olmadığım için bu konuda birçok fikir ve düşünce duydum, okudum.
Bana göre fotoğraf makinesi alacaksanız önce önceliklerinizi belirlemelisiniz.
Yani ne çekeceksiniz? Neye ihtiyacınız var? vb..
Benim önceliğim video daha sonra fotoğraf, şöyle ki makinede aradığım özellikler
wi-fi olması, hafif olması, full hd video çekebilmesi, otomatik netleme olması gibi.

2-  Birçok yorum ve araştırma sonucu canon 700d  ve nikon d5200 modelleri arasında kaldım.
Ancak daha sonra bu makinlerin özellikleri bana yetmeyince daha yüksek modellere baktım.
Bakmaz olaydım :/

3 - Araştırdıkça dipsiz kuyulara girdim çıkamadım
Canon 750d ve Nikon d5300 bakındım ama ne fayda!
Makineler hiçbir yerde yok!
Bimeks'e gittim Canon 750d için ama fiyatı 3000 tl'ydi.
Zaten makine yoktu getirtiriz dediler.
Teknosa'da 3100 tl dediler ama yok dediler getirtiriz dediler.
Media Markt, Vatan, Gold internet sitelerinde de stokta yok ibaresi vardı.
Nikon'da aynı şekilde yok.

4- Daha sonra neden netten almıyorum hem fiyatı da uygun dedim.
Bu arada Canon 750d almaya karar verdim.
Hepsiburada.com'da uygun bir fiyata makineyi buldum ama içime kurt 
düştü tedarikçi hepsiburada.com değil, farklı bir satıcı.
Neyse ne dedim kafama koydum alıcam.
Alıcam derken ben yine bir araştırayım bakayım bu satıcı nedir?
Diğer sitelere baktım ki, satıcı güvenilir çıktı. Şanlıurfa'dan gelecek makine bu arada.
Gold'un sitesinden alışveriş yapanlar da sürekli yorumlarda yazmş, ürün Şanlıurfa'dan gönderilmiş gibi. Aklıma takıldı, neden Urfa? Bir bağlantı var ama çözemedim!
Ya da tamamen sallıyorum :)

5-  İşte ben böyle bakınırken, şu makinenin özelliklerine bakayım tekrar, bakın tekrar diyorum.
Keşke bakmasaydım :/  Gözümden 2 damla yaş düşmesine neden olan  o yorumu okudum ve sonrasında yazılan üretim hatasını okumamla göz yaşlarım sel oldu.
(Yazar burada üzüldüğünü anlatmak istiyor, yoksa ağladığı yok)
Meğerse Canon d750, d760, Rebel t6i, Rebel t6s de sensör problemi varmış.
Canım çok sıkıldı, acaba alacağım makinede de olur mu diye içim içimi yedi.
Halen de yiyor :/

6- Netten alışveriş yapacağım için sürekli garanti olayına baktım.
Distiributör, ithalatçı firma garantisi nedir araştırdım.
Kafam iyice karıştı.


7- Canon'dan vazgeçtim Nikon d5300 almaya karar verdim.
Ulan makine yok çıldırıcam.
Vatan'da bakıyorum stokda yok, getirttircekler. Oraya bakıyorum, buraya bakıyorum yok.
Çok site var tabii satış yapan hatta bir abim tavsiye etti bir site ama bilmiyorum yaaa...
Help!

8- Son olarak aslında nikon d5300 özellikleri Canon'dan önde,
Canon'un yazılım desteği, kullanım kolaylığı dolayısıyla tercihim oldu ama hata 
olduğunu duyunca üzüldüm. Bilmiyorum halen karar veremiyorum.
Araştırdıkça daha da kafam karıştı, karıştıkça araştırdım.
Şu an beyin iptal. Bu akşam kurs var ve bende halen makine yok, gitmeyeceğim galiba.
Mala bağlayıp kendimi depresyona sokmak istemiyorum.


Sizce ne yapmalıyım?
Yorum yazın da daha çok kafam karışsın emi!
Resmen başa döndüm ya, gerçekten canım sıkıldı. 
Benim bir daha makine alacak ne param ne de enerjim var, hele ki tüm bu yaşadıklarımdan
sonra, ki size kısa kısa yazdım dahası da var. Evkur vs. yerlerden bahsetmedim.
Hiç bahsetmeyeyim çünkü onlar ne sattıklarını bile bilmiyorlar.
Ay bana fenalık geldi hadi kaçtım :) 
yorumlarınızı bekliyorum!

Takipte kalın!
periscope/aycanhayatadair
















2 yorum:

  1. Ben Nikoncu tayfasındanım hem lens kalitesi hem de genel itibariyle nikon canonu ezer geçer kafasındayım lakin aralarında da öyle uçurum yoktur. İstediğiniz özellikler aslında hemen her başlangıç seviyesi makinasında mevcut ama ben ise üç adet kamera söyleyeceğim bir üst modelleri elbette var ama çok pahalılar ve fotoğrafta genel anlamda orta seviyeler kullanmak iyidir bir üstü ile bir altı arasında uçurum farklar olduğunu idda etseler de böyle şeyler ancak pro kullanımlarda ortaya çıkar. Neyse gene çok konuştum fotoğrafçılık olunca mevzu kendimi tutamıyorum da. Canon isterseniz 7D iyi bir cameradır. Lakin benim önerim Nikon D7100 yahut az daha para harcayayım daha iyi olsun derseniz D7200'den yana olacaktır. Şuan için kit setiyle gelen lens de işinizi rahat rahat görür. Doların yükselmesiyle biraz el yakar oldular fakat gayet iyi kameralar hepsi. Başlangıç seviyesinin üstü kameralar olduğunu eklemeliyim bu nedenle bence tüm ihtiyacınızı karşılayacaktır. İleri de ihtiyacınıza göre kaliteli lensler alarak gayet sağlam çekimler yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. makine konusunda kararsız kalmak çok zordur bilirim ama inanın olay makinede değil. ışık ve çekim yeteneğinde. mesela bende 3 yıl önce aldığım canon 500d var, fotoğrafçılıkla da uğraşıyorum. instagramda çektiğim karelere bakabilirsiniz, kullanıcı adım nagehanozsezer.. kit lensi 18-55 kullanıyorum, ekstaradan 50 mm f1.8 aldım. blog için kamera alacaksanız kesinlikle çok çok uçmanıza gerek yok. giriş seviyesi makinelerle de harika kareler çıkarırsınız emin olun, önemli olan biraz araştırma yapıp neyi nasıl hangi ışıkta hangi değerlerde çekeceğinizi bilmek. bugün mark iii alıp otomatik modda çekim yapsanız elimdeki eski makineyle daha güzel kareler çıkarırım eminim:) yani kısacası uygun fiyatlı bir makine alıp, kenarda kalan parayla da kaliteli bir lens (mesela 50 mm, fiyatı da 300 lira civarı) alırsanız bence sizi memnun edecektir.

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.