Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Kasım 2015 Çarşamba

Mobilya Boyama || Komodini Nasıl Boyadım?

Merhaba!
Çok zevkli ama bir o kadar da yorucu bir çalışma ile karşınızdayım, mobilya boyama
nasıl olur, hangi boyayı kullanmalıyım gibi bir sürü  sorunun beni bilinmeze götürdüğü 
sorular cehenneminde sonuca ulaşmanın mutluluğunu yaşıyorum.

Bol fotoğraflı ve uzun bir post sizleri bekliyor, hemen başlayalım!

Mobilyayı hangi boya ile boyamak gerek?
Hemen sizlere bir açıklama yapayım, sehpa vb. gibi küçük eşyaları boyarken izlediğim yol;
zımpara ve akrilik boya oluyordu ama ilk defa bu kadar büyük bir "mobilya" boyayacağım
için akrilik boya ile boyamak istemedim, çabuk boyansın ve  hemen kapansın istiyordum, zımpara 
yapmak da zor geliyordu açıkçası, biraz araştırma ile bloglarda Annie Solain diye bir markanın
olduğunu okudum, bu boyanın özelliği zımpara işlemi olmaksızın istediğiniz mobilyayı
boyama imkanı vermesi, youtube'da videoları var bakabilirsiniz. Bu markayı satan bayii ile
mailleştik ama tek bir komidin boyayacağım için fiyat bana biraz pahalı geldi, eğer bir kaç şey boyasaydım alırdım çünkü gerçekten merak ettiğim bir boya. Neyse işte uzatmayayım,dedim başka ne yapabilirim?Biraz daha bakındım ve Turuncu Oda  (linki koyacaktım ama hata verdi blogu , açılmadı) blogunun sahibesi Sibel hanım çok güzel mobilyalar yenilemiş ve hem youtube kanalına , hem de blogunda paylaşmış. Onun tarifini referans alarak bende tavsiye ettiği boya ve verniği aldım. 

Mobilya Boyama
Komidin bu arkadaşlar, atılacaktı yani ziyan etsem de sorun olmayacaktı zira bu benim ilk
denemem.  Sibel hanım chalk paint diye bir boya yapımından bahsetmiş, ben de hemen
malzemeleri aldım, chalk paint zımpara yapmadan mobilya boyamayı sağlayan bir karışım.
Dediğim gibi Annie Solain markasında da var. Hemen kendi chalk paint'imi yapmaya
çalıştım.



chalk paint
Dyo'nun mat dekorasyon boyası ve derz gerekli malzemeler.
Boya ve derzi Koçtaş'dan aldım. 
Boyanın içine derz karşınca ne olur?
Boya ağırlaşır, bunu önlemek adına tiner de gerekli.
Bu karşımın bir de ölçüsü var, 1'e 1 bir ölçü. 
Ben nasıl yaptım?  Boyamın hepsine derz karıştırmak istemedim, eski çinko bir tencereye
5 çay bardağı boya koydum , derzi eledim (tarifte elemek yok ama ben eledim) 5 silme kaşıkta
derz ekledim boyaya ve iyice karıştırdım, baktım boya koyuldu ve yavaş yavaş tiner ekledim.
Ne çok sulu ne de çok koyu, istediğim kıvamı tutturdum ve boyamaya başladım. 

mobilya nasıl boyanır
Çekmeceleri çıkardım ve öyle boyadım, ilk kat bu şekilde oldu.
Hangi fırçalarla boyadım?
Önce kıl fırçayla boyayıp üzerinden rulo fırça ile geçtim.
Tabii rulo fırçanın ulaşamadığı yerleri küçük fırça boyadım, ulaşabildiğim tüm bölgeleri
rulo ile geçtim.  Aşağıda gördüğünüz fırçayı Koçtaş ve bunun gibi yapı malzemeleri
satan mağazalardan veya nalburlardan alabilirsiniz.

chalk paint
Boyanın içine derz koyduğum için pütürlü bir doku oldu.
Bu görüntü beni rahatsız etmedi, zaten amaç pütür oluşturup boyanın mobilyaya tutunması.

mobilya boyama
Üç kat boya sonucu.

mobilya boyama
Boya mat olduğu için tam istediğim o görüntüyü elde ettim.

mobilya boyama
Komdinin üzeri bana biraz boş geldi, biraz renk katmak istedim.
Bu lale peçeteleri kullanacak bir yer bulamıyordum, buraya çok iyi oldu hatta cuk oturdu.
Peçete dekupaj tutkalıyla peçeteyi yapıştırdım.

mobilya boyama

mobilya boyama


mobilya boyama
Bu görüntü bana biraz yavan geldi bunu içinde yaldızlı akrilik boya ile eskitme yaptım.

mobilya boyama
Kuru ve eski bir fırça ile istediğim yerleri özellikle köşeleri eskittim.

mobilya mumlama
Sıra geldi verniğe, açıkcası vernik işin en zahmetli kısmı.
Her zaman tercih ettiğim yat vernik yerine "wax "kullanmak istedim.
Mumlama da deniliyor, mobilyaya bir bez yardımıyla yedirdim.

mobilya mumlama
Bu uygulamayı doğru mu yaptım, yanlış mı yaptım bilmiyorum.
Bilenler, uygulayanlar varsa yazsın :)
Bezi cilaya batırıp, mobilyaya yedirdim.

mobilya boyama
Sıra kulplara geldi, komidinin üzerine yapıştırdığım pembe lalelerin küçüğü yoktu
bende bu küçük gülleri kullandım, önce beyaza boyadım kulpları ve kestiğim
peçeteleri peçete dekupaj tutkalıyla yapıştırdım. Üzerine yine wax yaptım.

mobilya boyama
Öncesi ve sonrası

mobilya boyama

mobilya boyama



mobilya boyama


mobilya boyama
Vee değişimin son hali :)

Biraz uğraştırdı ama sanırım değdi tüm uğraşlarıma.
En çok sıkıntı çektiğim nokta ise boyanın sentetik olması, sentetik olunca
tiner ile inceltmek gerekiyor o nedenle kokusundan çok rahatsız oldum.
Bir daha mobilya boyarsam bu şekilde "chalk paint" yöntemi ile su bazlı boya
kullanacağım, hem az kokuyor, hem de fırçaları suyla yıkayabiliyorsunuz kolaylık oluyor.
Chalk paint hem sentetik, hem de su bazlı boya ile hazırlanıyormuş bu arada.

Nasıl olmuş beğendiniz mi?
Yorumlarınızı bekliyorum :) 

Takipte kalın!
periscope/aycanhayatadair




http://www.aycanhayatadair.com/2016/10/eski-sandalye-nasl-boyanr.html

Yeni videom için tıklayın



32 yorum:

  1. "çok hoş olmuş ellerine sağlık ne kadarda değişik bir görüntü vermiş, eskiyi değerlendirmek müthiş olmuş bence de

    YanıtlaSil
  2. Tek kelimeyle harika olmuş :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş Aycan çok beğendim evet zahmetli ama önünden gelip geçtikçe bunu ben yeniledim dedikçe hissedilen mutluluk paha biçilemez.Bayıldım bu komodine.Ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, ben yaptım demek ve ne güzel oldu diye herkese hava atmak da çok mutluluk verici hhaha :)
      Sizin çalışmalarınız da bana ilham verdi, yenilemeye üretmeye devam

      Sil
  4. Mükemmel olmuş canım, gerçekten bayıldımmm :) Ya ben de istiyorum bişeyler boyamak ama bende o yetenek varmı bilmiyorum açıkcası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ♥ Ahh sen bir başlasan neler yaparsın canım benim ♥

      Sil
  5. Hey maşallah. On parmağında on marifet :)) Seni okumak ve videolarını izlemek çok hoşuma gidiyor valla:)) sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) estağfurullah yapmaya çalışıyorum bişiler ♥

      Sil
  6. Canim baaaayyyiiiillllddiiiimmmm 😍😍😍 ben de polisan x1 su bazli boya ile boyadim o kadar cok blog okudum herkes bu boyayi onermisti chalk paint duymamistim ayrica bu boya da vernik ve zimparaya gerek de yok aklinda bulunsun 🙆😉 eline koluna saglik super olmus 💜💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ♥ bekliyorum senden boyamalar, eminim çok şık şeyler yaparsın, x1 bende okudum diğer mobilyayı onunla boyayabilirim ♥

      Sil
  7. ayyy bu aralar yapmak istediğim tek şey diyebilirim ya şahane güzel olmuş harikasın ya bilgiler için teşekkürler o kadar estetik ve güzel olmuş ki bayıldım ellerine sağlık maşallah sevgiler . :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben de uzun zamandır nasıl yaparım diye düşünüyordum sonunda cesaret edebildim :) çok teşekkür ederim ♥

      Sil
  8. Bayıldım!!! ne harikasın kız sen <3 kulplarıyla bile uğraşmışsın ki onların hazırları var. Seni alan yaşadı.

    Bi de dün sen ig de yaplaştıktan sonra bir hesapta daha gördüm sanırım. Repost yapmış olabilir senden. Sonra seninkini görünce aferin bizim kıza dedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim siri ♥ Evet kulpları da yaptım :) 10 Marifet repost yaptı çok sevindim :) Öperim kocaman

      Sil
  9. Bence çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Ahşap boyamaya ilgi duyuyorum ama geçen sene sadece iki derse katılmıştım, devamını getiremedim. Ben tepsi, peçetelik boyamaya üşenirken sen koskoca komidini boyamışsın. Takdir ettim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler, ahşap boyama çok zevkli ama bir o kadar sabır işi :) zamanla her şeyi yapacağınızdan eminim :)

      Sil
  10. Ne kadar da güzel olmuş, ellerinize sağlık.. Blogunuza bayıldım, takipteyim. Bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  11. Ufff harika olmuş, oldum bittim tukendim ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  12. Aycan'cım, milyon tane soru var kafamda telefonun olsa neredeyse seni arayıp art arda soracaktım :)
    Tam da mutlaka bir blogta vardır eski mobilyaların nasıl boyanacağı, bu koca masayı atsam mı ne yapsam derken senin paylaşımını gördüm.
    Birkaç tepsi boyamaktan öte ahşap boyama tecrübesi olmayan biri olarak sana birkaç soru sormak istiyorum.
    Ben koskoca ama koskoca bir masa ve komidin boyayacağım. Aynı senin gibi beyaz eskitme görüntüsü vermek istiyorum ama üstünde şeker hamuru çalışmalarım olacağı için (silikon pat üzerinde de olsa) pütürlü yani derz kullanılmadan yapılması gerekiyor ki çalışmalar pütürlü olmasın. Yani hem eskitme hem de dümdüz bir zemin gerekiyor. Sence bu mümkün mü?
    Bir de Anne Solain'in ücreti nedir senden öğrensem çok mu hazırcı olurum:)
    Yine sorularımla seni yorabilirim :)
    Ellerine sağlık, sevgiler kocaman <3
    Paylaşım için de çok çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  13. Şahane olmuş ellerinize sağlık :))
    Takibe aldım sizi banada beklerim :)
    http://beyazmucizeler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  14. eskitme tekniğini hangi boyayla yaptın nasıl bi boya alıyım birde mobilya tamamen kurudktan sonra mı fırçayla eskitme yapayım?

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar :) Brn de sehpalarımı boyayayım dedim polisan x1 ile boyadım 4 katta abca beyaz oldular ve tamamen pütürlü oldular acaba neyi yanlış yaptım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pütürlü derken? içine derz kattıysanız pütürlü olması normal

      Sil
  16. Cok gusel ellerinize saglik 6 sandalye boyasam ne kadara mal olur tahminen fikir verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  17. Mobilyaları yenilemek için harika bir yöntem bu. Bu uygulamalar ilerde çok daha artacaktır. Paylaşmak güzel.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine emeğine sağlık benim için de güzel bir fikir oldunuz harikasınız

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.