Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

25 Nisan 2015 Cumartesi

Çok Takipçi mi? Yok Kalsın!

Merhaba!
Biraz hezeyan fena olmaz dedim, bu sıralar taktım "ulan bize neden takipçi gelmiyor?"
Neden daha çok sevilmiyoruz? Ya da çok takipçi çok sevilmek anlamına mı geliyor?
Benden sonra yazanlar Everest'e ulaşmış biz hala didinelim dipte.
Kıskançlık mı? Eeee haliyle biraz kıskançlık.
İnsan doğasında var her şeye sahip olanı, çok sevileni kıskanmak, kim inkar ediyorsa
ben kıskanç değilim diyorsa  yalan söylüyor. Hele kızlar diyorsa bunu kesin yalan :)
Herkeste olmalı kıskançlık ama dozunda, benim ki de dozunda çok şükür.

Şu bir iki gündür elim hep "blogunuzun daha fazla trafik alması için yapmanız gerekenler" ,
"instagram'da paylaşım yaparken dikkat edilmesi gerekenler" gibi yazılara gidiyor.
Denk geldi şu bir hafta boyunca bloglarda hep bu tarz yazıları gördüm.
Aslında çok faydalı, keşke okuduklarımı biraz uygulasam da daha çok okunsam ama
yapamıyorum, sıkılıyorum hemen, bıkıyorum. Amannn kim okursa okusun diye kestirip 
atıyorum. Aslına bakarsanız biraz gözlem paylaşmak istiyorum ben sizinle.
Hani kaç kişisiniz bilmiyorum ama yazıyorum işte :)

instagram için takipçi

Öncelikle blog açtınız haliyle trafiğiniz az valla bu konuda söyleyebileceğim
tek şey "kelin ilacı olsa başına sürer." :) 
Biraz sermayenin, profesyonellerle çalışmanın blogları, kişileri nasıl birden "ünlü" yaptığını görüyoruz. Bir de kendi kendine patlayan bloglar var, senelerce sessiz sedasız yollarında ilerliyorlar, gürültüsüz, patırtısız.  Önlerinde saygı ile eğiliyorum.
Emek işi arkadaş, valla kolay değil. Helal yani.
İnstagram hesaplarıyla ve çok takipçisi olan sayfalara baktığımda ise gördüğüm şey;
biri bitmeden diğerine başlanan çekilişler. Sponsor veya kendi bütçesi.
Takipçilerin eğilimi ise kafam kadar logolu kıyafetler, highend kozmetik, lüks evler.
 Herkes öyle demiyorum tabii ki genelleme yapmıyorum ama
çoğunluk böyle. Bütçesinin yetmeyeceği kıyafetleri, gidemeyeceği yerleri, lüksün dibine vurmuş evleri takip etmeyi seviyor insanlar. Bakıyorum yüz binlik hesaplara arkadaş ben evimi satsam
alamam o ayakkabıları, kıyafetleri. Sanki bakkaldan almışçasına altına
not düşmüyorlar mı deliriyorum. Görünsün diye logolar bi takla atmıyorsunuz onu da yapın tam olsun. Çok  sahte ve yapay geliyor, seven var mı? Ooooooooo çokkk. Allah çarşılarına pazar versin.
Ama dur... onlar bizden çok farklılar pazara hiç gitmezler :) 
Ben ve benim gibi hobi amaçlı, kendi halinde,  evde zemin beyaz görünsün havalı olsun diye
ürünlerin arkasına beyaz karton koyup fotoğraf çekenler de uğraşsın dursun. :)
Çekiliş yapıyoruz katılan bile bir elin parmaklarını geçmiyor. Ya da geçiyor ama istenilen düzeyde
değil. Eeee hak ediyoruz biz bunu kafam kadar logolarımız yok bizim :)
Fakir edebiyatı yapıp "bizim de temiz kalplerimiz var" diye yazacağım diye düşünüyorsanız
daha çok beklersiniz. Valla çok param da olsa abuk sabuk şeylere milyar vermem.
Cimriyim lan ben  :) 
Kendi istediği takipçi sayısına ulaşınca da "unfollow" yiyince insan üzülüyor haliyle.
Birde muhatap alınmıyoruz ona iyice deliriyorum. Hani sen kimsin?
Tanıştırayım dermiş "Benjamin Franklin" :)

Çok takipçisi olan sayfalar sadece zengin  ablalarımız değil tabii.
Yetenekli olan, fotoğrafları güzel olan, kendi güzel olan kızlarımız da oldukça revaçta.

Ayrıca çekiliş işinde çığır açmış sayfalar da var. 
Biri bitmeden diğeri, bana çok zor geliyor çekiliş yapmak.
Abuk sabuk yorumlarla uğraşmak, liste yapmak. 
Katılanda çok olmayınca vazgeçiyorum zaten çekiliş bitince hemen takipten çıkıyorlar.
Eee... hal böyle olunca affedersiniz "nah sana takipçi" demek farz oluyor  :)

Ben böyle söyleneyim, yazayım yazayım ama okunmayayım, destek görmemeyim
soğuyorum. Bu yazı da öyle bir yazıydı işte. Hani neden yazayım ki?
Kime fotoğraf çekeyim? Cevap; kimseye değil kendime :)
Önce kendime sonra sizlerle paylaşmak için.
Ben kendim için yapıyorum bu işi, yazıyorum rahatlıyorum, egomu tatmin etmiyorum çok şükür.
Hırs yapmıyorum, profesyonel değilim, geliştirsem bu işi daha iyi olur mu?
Olur tabii ama ona da PARA lazım anacım, kalsın böyle gittiği yere kadar.
Son yorum gelene son takipçi gidene kadar diye kızılderili amcalara da göndermemi
yapıp bu içinde kıskançlık barındıran yazımı sonlandırıyorum :)

Bu kadar açık yürekli, içinden ne geçiyorsa yazan bloggerı da zor bulursunuz
benden söylemesi :) Hadi ben kaçtım! Takipte kalın demiyorum, biliyorum siz
beni sevmiyorsunuz :) "Ulan İstanbul seni yeneceğim" diye bağırmak geldi içimden :)

Çokta şey etmemek lazım galiba :) 

20 yorum:

  1. seni sevmeyen ölsün diyorum Aycanımmmm...

    Maalesef sahte bir hayat var sosyal medyada... Aslında biliyoruz ki o milletin gözüne sokulan koskocaman logolu çanta replika, biliyoruz ki o sofraya sadece tabak koymakla olmuyor yanında tatlı muhabbet ve yemek şart... Takipçi sayısına gelince like a like, takipe takip diye dolaşmıyoruz etrafta ondan bizim bu az sayılı takiplerimiz :) Çekiliş desen yapsan dert yapmasan dert, kimse mutlu olmuyor ve işin komiği beğenmiyorlar, beğendiremiyorsun... Sosyal medya dediğin dipsiz bir kuyu, içine girdikçe daha çok su yutuyorsun, ve bir bakıyorsun ki o kuyuda baya baya tehlikeli balıklar da seninle birlikte yüzüyor... Sıkma sen o güzel sanını, seni bilen biliyor, seven çok seviyor :)

    YanıtlaSil
  2. 2007'den beri blog yazıyorum. Birkaç blog açığ kapamışlığım üç beş takma ad değiştirmişliğim var. Nihayet gerçek adımla şimdiki blogumu yazmaya başladım. Uzun süre anonim takip ettim insanları. Beğenmezsem sessizce giderim kalpleri kırılmasın takibi bıraktığımda diyerek :))

    Yıllardır gözlemlediğim bir şey de şu ki isterse takipçi sayısı 1000 olsun yorum yapan bir elin parmaklarını geçmiyor. Yani insanlar aslında "ben onu ekleyeyim o da beni eklesin" mantığıyla hareket ediyorlar. Bu da saçmalık bence. O yüzden kuzum takılma o kenardaki takipçi sayısına. Onlar gerçeği yansıtmıyor. 10 tane takipçin olsun ama gerçekten okusun. İnsan okunduğunu bilmek istiyor. Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar içten samimi bir yazı olmuş sessizce okuduğum bloggerlardan birisin ama bugün bu yazına kayıtsız kalamadım valla herkesin içindekileri su yüzüne çıkarmadıklarını nasıl da yazmışsın dobra dobra tebrik ederim ve izlemeye sessizce de olsa devam ederim ayrıca da çok samimi buluyorum yazılarını ve seni kocaman öptüm 😘 😘

    YanıtlaSil
  4. Aycancım çok içten ve benimde duygularıma tercüman olarak yazmışsın hoş ben ticari amaçlı bir blog ve instagram sahibiyim :) ama nerdeyse kendi kendime yayınlıyorum resimlerimi :) olsun ne yapalım . Ben seni çok severek takip ediyorum , Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok içten ve samimi bir yazi olmus cnm 😉 ben seni severek takip ediyorum. Bosver bize biz yeteriz... Benimde düşüncelerim seninle birebir ayni. Belki de bu yüzden yazmaktan paylasim yapmaktan sıkılır olduk. Ama inadina devam.. Elbet bir yerlerde bizi de takip eden güzel insanlar var 😉

    YanıtlaSil
  6. Cok guldum okurken, bir okadar taktir ettim acik yurekliliginizi. Benimde son bir haftadir takildigim nokta, herkes bir yi niyetli, bir tztli dilli. Ooooooo sanki dersin benden baska sivri dilli yok.
    Yadiklarinin her kelimesine, hatta her harfine katiliyorum.
    Bende hafif kiskancim bu konuda lan, valla bak. Ama yirtinmayida biraktim artik. Olursa olur suyu, olmazsa hamur suyu diyorum:))))

    YanıtlaSil
  7. Bu yazıyı okuduktan sonra seni takip etmeliyimmmm dedim :) çok doğalsın :)

    YanıtlaSil
  8. Şimdi arkadaşım şöyle bişey var: ortada çok fazla kadın blogu var...ve hepsinin yaptıkları hemen hemen aynı...doğal olarak ziyaretçi bulmak zor oluyor...

    bizim insanımız vefakar değildir, menfaatçidir...menfaati bitince çıkar gider...blogculuk ise amme hizmetidir...

    şunu da bil ki: havalanmak için ya uçaklar gibi uzun pist boyunca hızlanacaksın ve zamanı gelince uçuşa geçeceksin...ya da helikopter gibi dimdirek havalanmak istiyorsan pervane takacaksın...

    peki o pervane ne dersen; "açmak" kardeşim...ya kesenin ağzını ya da bazı bayanların yaptığı gibi "bir yerlerini"...

    çok utanarak ve üzülerek söylüyorum ama maalesef durum bu...

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  9. haha süper yazi :D gecen bir instagram hesabina okudum "Being famous on instagram is like being rich on monopoly" herseyi anlatiyor :D

    YanıtlaSil
  10. Aycancım uzun süredir takipteyim canım seni dobra ve samimi yazılarını da seviyorum :) bu yazı çok okunası olmuş ama biz okuyanlar şanslıyız tabii :) durmak yok bu yola devam,blogların modası hiç bitmeyecek buna eminim.

    YanıtlaSil
  11. Aycancım yine çok anlamlı bir yazı olmuş bir o kadar da sürükleyici. 1000 takipçin olacağına seni gerçekten düzenli okuyan 10 takipçin olsun yeter. Önemli olan pahalı hediyeler vermek, çok like almak değil insanların yüreğine dokunabilmek. Ben bir yazıyı yazarken ağlıyorsam, sabahda takipçilerim "çok duygulandırdın beni, düşündürdün beni" diyorsa olmuştur bu iş.
    Çok sevgiler öpücükler:)

    YanıtlaSil
  12. Valla eline sağlık; tam içimden geçenleri yazmışsın bravo! Ama nacizane eklemek istediğim bir şey var; bir de ordan burdan her yerden çıkıp "Ben takibe aldım sen de al" diyen tipler var. Onlardan da çok çekiyoruz ki ben bunaldım. Bir de sürekli her yerden çıkıp "Takip edin" diye yalvaranlar gördüm. Hal böyle olunca da takipçileri fırlıyor tabi. Çekiliş konusuna da sonuna kadar katılıyorum. Çekiliş yapmaktan soğudum resmen, samimiyetsiz takiplerden.. Uzun lafın kısası harika bir yazı olmuş eline sağlık. Aynı duyguları paylaşan bir blogger arkadaş görmek yalnız hissetmemin önüne geçti sayende :) Sevgiler <3

    YanıtlaSil
  13. Bir ara ben de takılıyordum ,haklısın.İnsan emek verince karşılığını da istiyor galiba..Amann biz bize yetiyoruz boşver,dileyen buyursun gelsin.Herkese kapımız açık dimi ama::))

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş ve her cümlesine katılıyorum. Hele o çekilişler... Allahım bir insan nasıl yorulmaz her hafta çekiliş yapmaktan, liste hazırlamaktan. Ben de 1.5 yıldır yazıyorum ve 1 çekiliş yaptım o bile yılmama yetti :D
    Sanırım sorun en çok insanların hobi olarak değil de, para, ürün veya takipçi uğruna blog yazmasından kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
  15. Aycancım aynı şeyleri düşünüyoruz valla resmen duygularımı aktarmışsın. Böyle iyiyiz biz boşver kasmaya gerek yok. Severek takip edenler yeter bize :)

    YanıtlaSil
  16. Genel olarak herkes bu durumdan muzdarip galiba, yorum yazan arkadaşlarımda blogger olduğuna göre izleyici kitlem de diğer bloggerlar, o zaman bir blog link paylaşımı ya da blog arkadaşlığı başlatabiliriz. Bu konuda düşünüp çalışma yapmayı istiyorum. Umarım şikayetçi olduğumuz konuda kendimize yardımcı olup, destek vermeyi öğrenebiliriz.

    YanıtlaSil
  17. canım duygularıma tercüman olmuşsun bu konu ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi

    YanıtlaSil
  18. Tespitlerine katılıyorum, olamadığımız şeylere kişilere hayranlık besliyoruz sanırım :) Hele o fon beyaz olsun diye arkasına karton koymalar, neler çekiyoruz değil mi :) ama sonuç tatmin edici değil.. çekiliş konusuna gelince çok çekiliş yaan sayfalar beni cezbetmiyor, insnaların gerçek yaşamlarından kareler görmek istiyorum, çekilişi abartmak ticari gibi ya da satın almak gibi geliyor takipçileri
    umarım biz de belli bir seviyeye gelebiliriz; ki seni oldukça ilerlemiş varsayıyorum kendime göre.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  19. Sürekli yazıp yazıp sildiğim bir konuyu yazmışsın yüreğine sağlık vallahi. Bende instagramdan seni takip ediyordum sonra o beni niye takip etmiyor tribine grip takipden çıktım bak doğruya doğru yalan söylemem ben :) ama bu yazından sonra tekrar gidip takibe alıcam nil7035 adıyla söyliyimde belki sende takip edersin :))))) şaka bir yana kaç senedir blog yazıyorum mm 5 senedir. Takip ettiğim bloglar fırladı gitti instagramda rakamları söylemiyorum bile azdı herkes birbirini takip ederdi şimdi yoruma cevap bile vermiyorlarki en tilt olduğum durum yav ben seni adam yetine koymuş birşey yazmışım nezaketwn bir gülümseme koy dimi hıyar gibi kala kalıyorum orda :))) kadınlar kıskanç bu açık ve net firmalardan gelen ürünlere bana niye gönderildiğini sorgulayan bile olmuş bıtakan firmalar bile oldu :) yaw ona niye gönderiyorsunuz demeyin daa ne zorunuz var dimi benimle ;) içimi döktüm rahatladım aycancım . Giderek daha haset daha çıkarcı insanlara dönüşüyoruz ona üzülüyorum,
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Gercekten cok doğal bir yazı olmuş. Aynı şeyleri düşündüğüm beni kimse okumuyor galiba dediğim dönemde bir yorum geliyor sonra bir tane dahakine "iyiki yaziyorum" diyorum

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.