Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Nisan 2015 Perşembe

Esrarengiz Bahçe || Büyüklere Boyama Kitabı

Merhaba!
Nasılsınız? Havalar nasıl memlekette? 
Bursa'da bir açık, bir kapalı idare ediyoruz.
Ben nasıl mıyım?
İyice bir yaymışlık, gözlerin kapanması, uyuşukluk, yılmışlık halidir gidiyor.
Hadi bu uyuşukluğu daha fazla devam ettirmeyelim ve hemen esrarengiz yazımıza geçelim.

Gün geçmiyor ki blog dünyasında yeni bir akım başlamasın, şimdi ki akım ise oldukça eğlenceli.
"Büyüklere boyama kitabı" sloganıyla yola çıkan, tüm büyümek istemeyen,
renklere, desenlere aşık olan ben ve benim gibi çocuk ruhluların sevgisini kazanıp satış rekorları
kıran Esrarengiz Bahçe kitabı . Yok satan bu boyama kitabının çizeri Johanna Basford.
Kendisi mürekkebe aşık bir çizermiş, ilhamını İskoçya'nın bitki örtüsünden almış.
2013 yılında basılan kitap dünya çapında 1 milyondan fazla satış yapmış.
Helal olsun!


Türkiye'de kitabın haklarını Edam yayın evi satın almış.
Kitap çok ince ayrıntılarla dolu, gerçekten sabır gerektiren bir iş ancak terapinin alası.
Hani canınız sıkkın alın önünüze boyayın yemin ediyorum dert tasa kalmaz.
Desen tamamlama sayfaları da var.

Kitabı aldığımdan beridir hangi boyalarla boyasam da bu kitabın hakkını versem diye
düşünüp duruyorum, instagram'da bir sürü paylaşım var, harika çalışmalar
yapmışlar ama kalemleri burada bulmak zor. Prismacolor ile boyayanlar var, keçeli kalem
kullanan var, kuru boya kullanan var, kuru sulu boya kullanan var, var da var.
Ben de kendimce araştırma yaptım ve kalem alışverişi yaptım.
Bakalım neler almışım?

Esrarengiz Bahçe
4 farklı boya çeşidi görüyorsunuz.
Ulan ne reklam yapıyorum be, Faber duyyy beni !!!
Sol baştan; keçeli kalemler, çift taraflı kuru boyalar, kuru sulu boyalar üstte mum boyalar.
Kuru sulu boyalar vardı ben de o nedenle fiyatını bilmiyorum, diğerleri ise;
keçeli 30 renk 19.27 tl., 
çift taraflı kuru boyalar 48 renk 13.92 tl. ,
mum boya 25 renk 11.65 tl.

Esrarengiz Bahçe
Keçeli kalemler
Keçeli kalemlerin uçları bu şekilde. İnce oldukları için ayrıntıları boyarken kolaylık sağlıyor.
Kapakları iç içe geçiyor, ne alaka, saçma bir şey bence gerçi çocuklar için olduğunu
varsayarsak eğlenceli olabilir.

kuru boya ne almalı
Çift taraflı kuru boyalar.
Bunlar bildiğiniz kuru boya tek farkları çift taraflı olmaları.
48 renk ♥  Ekonomik olduğu için ben böyle aldım, metal kutuda 48'li olanlar da var
ama pahalı o nedenle bunları tercih ettim.  Eksi yanı kalemleri dış yüzeyleri acayip kaygan, 
masadan düşüyor sürekli :( 

Renk vermez diye çok korktum ama uçları yumuşak ve pigmentli kalemler.
Tabii profesyonel değiller ama iş görecekler :)

esrarengiz bahçe
Kuru sulu boyalar.
Bunlar aslında sulu boya, lise döneminde çok çalışmıştık bu kalemlerle.
İstediğiniz çalışmayı yapıyorsunuz daha sonra su ve fırça yardımıyla üzerinden geçtiğinizde
sulu boya çalışması ortaya çıkıyor. Bu kalemlerle kitabı boyamak zor, hakim değilseniz
bu tarz çalışmaya hiç bulaşmayın zaten sayfa ıslanacağı için arkada ki deseni unutun.

mum boya
Mum boyalar.
Ben bunları büyük bir hevesle aldım ama maalesef istediğim gibi çıkmadılar.
Şöyle açıklasam daha iyi olacak bok atmadan önce :)
Kitabın sayfaları çok değişik 1. hamur yazmışlar açıklamaya ama böyle kaygan bir kağıt gibi.
İstediğiniz rengi elde edemiyorsunuz. Bu boyalarla normal bir a4 sayfasında denedim renkleri
yeterli gibi, eh işte diyebilirim kuru boyalar daha iyi renk veriyor karşılaştırma yaptığımda.
Mum boyalarla deneme yaptım kitaba, rengi çok az veriyor, üzüldüm açıkçası :(
Olsun ya bana boya olsun, yine lazım olur. Açık renk boyamak istediğimde bunları kullanırım :)


Birde Stabilo almak istedim ama ne mümkün, çok pahalı ya, 10 tane falan var elimde onlarla
idare edeceğim artık. 

Aslına bakarsanız kalem almak iş değil elinizde nasıl boyama kalemi varsa
onunla da boyama yapabilirsiniz. Ben kendime iş çıkardım :)
Kafanızda sorular oluşmuştur şimdi,en iyi sonuç nasılı alırım?
Keçeli ile boyarsam arka sayfaya geçer mi? 
Kuru boya renk veriyor mu?
Sıkı durun size güzel bir ipucu vereceğim; önce kuru boya ile boyayıp üzerinden
keçeli kalem ile geçerseniz arka sayfaya iz geçmesini en aza indirirsiniz :)
Akşama instagram sayfamda video  paylaşacağım, takip edin görün  :)

Bitirirsem ve beğenirsem kitaptan boyadığım sayfalar da paylaşırım:)
İster misiniz? Paylaşayım mı?
 (böyle yanak sıkarken konuşulur ya onun gibi söyledim 
varsayın :)))


Bu videoda ise incelemeyi izleyebilirsiniz



Takipte kalın!

26 yorum:

  1. ya ben onu denedim bana sinir bastı yeminle küçük küçük detaylar nabız atısımı yükseltti zirvede bıraktım sanat eserlerimi :)) merakla bekliyorum senin yaptıklarını ;) mum boyalar iyidir ya cocukların resim defterlerinde şahane gorunuyor renkleri kitabın sayfalarından sanırım öyle olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok sabır gerektiriyor ama zevki de bir o kadar çok :)) olabilir belki de sayfalardan kaynaklıdır :)

      Sil
  2. Kuru boya üstüne keçeli kalem fikrini tuttum. Kitabı hemen aldım ama daha bi yaprağını bile boyamadım

    YanıtlaSil
  3. Şu okullar yaz tatiline girsin bende hemen bir tane alacağım. Şu an boya araştırmaları içerisindeyim. Çift taraflı kuru boyalar çok hesaplıymış gerçekten. Nerden aldığınızı öğrenebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  4. En kısa zamanda bende alıcam ben çok severim bıyamayı ... Çizgi film iZlemeyi ne kadar yaşım 25 olsada ... Herkesin içinde cıvıl cıvıl bi çocuk vardır illa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğim çizgi filmler varsa ben de izliyorum valla

      Sil
  5. Aslında ben keçeli kalemle direk boyadım ama arkaya geçmedi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hafif de olsa geçiyor ama bu faber castell keçeli kalemler süper :)

      Sil
  6. Çocukluğumdan beri en sevdiğim şeylerden biri kırtasiyeden çeşit çeşit boyalar alıp ve onları kullanmaktı. Hala da öyle. Resimdeki boyaları da görünce de bir iç geçirdim. Kitabı da hediye olarak almayı düşünüyordum ne zamandır ama hala alamadım. Ayrıca blogunuz çok güzel))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırtasiyeye girince şeker dükkanına girmiş gibi oluyor insan :) teşekkür ederim

      Sil
  7. bende çocuk kalan biri olarak:)) bu kitabı aldım canım ama sırf boya olayı yüzünden hala başlamadım desem yeridir.. ama verdiğin sır olayını deniycm:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bakalım , boyaları almadan bende bir sayfa boyayabildim sadece :)

      Sil
  8. Bende başladım, :) keçeli kalem çok riskli ya arkaya geçerse diye :)
    48'lik boyayı 13tlye nereden aldın ? bende hepsi buradadan 15'e aldım :D
    hihi. çok zevkli değil mi ama ya

    YanıtlaSil
  9. mrb arkadaşlar ben de yeni başlıycam ama kararsız kaldım boya konusunda :) keçeli mi alayım kuru mu

    YanıtlaSil
  10. Çocuklarda yapabilir mi 12 yaşındaki oğluma alsam uygun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ayrıntı var sıkılabilir, ama siz devam edersiniz :)

      Sil
  11. Merhaba, ben de bir Esrarengiz Bahçe tutkunuyum. Kuru boya için araştırma yaparken rastladım sayfanıza. Hemen faberr 48liden edineceğim. Siz de benim boyalarım ve boyamalarımı görmek isterseniz ojelisayfalar.blogspot.com.tr'ye beklerim ☺️

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben de desenlerin ezgisi kitabını boyuyorum.boyama yapmak gerçekten çok zevkli...kuru boya kullanıyodum ancak sıkılmıştım.biraz araştırırken sizin yazınızı buldum.kuru boya üstüne keçeli kalem kullanma fikri işime yaradı.çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Peki kirtasiyelerde var mi bu boyama kitaplarindan.malum kucuk yerde oturdugum icin avm ye gitme sansim yok

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,
    Çift taraflı 24lü boya kalemlerini nereden aldınız acaba? Fiyatları gayet uygunmuş. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  15. Ben bu fiyata çift taraflı kalem bulamıyorum söylediğiniz adrestede bulamadım. Zahmet olacak ama linkini atarmısınız ?

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.