Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Nisan 2015 Pazartesi

İzledim "Once upon a time"

Merhaba!
Hezeyandır, kozmetikdir derken dizi sezonu açıldı. 
Tatile giren dizilerim yavaş yavaş yeni sezonlarıyla birlikte yayına girmeye başladı.
3.sezonda izlemeyi bıraktığım bir diziydi Once upon a time, canım sıkılınca kaldığım
yerden devam ettim. 4. sezon yeni karakterlerle beraber iyice çorba olsa da izledim :)
Dizinin konusu ve karakterlerini  tanıtmak için dört  sezon kadar geç kalmış olsam da
yazacağım, belki izlemek isteyenler olur.
Once upon a time

Dizinin konusu; Emma Swan yetimhanede büyümüş ve feleğin çemberinden geçmiş 28 yaşında
bir kızdır. Hayatına dedektif olarak devam eden Emma birgün hiç beklemediği bir misafire kapısını
açacaktır.10 yıl önce doğduğunda yetimhaneye bıraktığı oğlu Henry kapısındadır ve yardımına ihtiyacı vardır. Hiç beklemediği bu misafir ile birlikte Storybrooke adlı kasabaya yola çıkarlar.
Henry Emma'ya;  Pamuk prenses ve Yakışıklı prensin kızı olduğunu kötü kraliçenin lanetiyle
dünyaya geldiklerini ve bu laneti bozabilecek tek kişinin kendisi olduğunu anlatır. 
Ancak Emma Henry'nin bir kitaba dayanarak söylediği bu hikayeye inanmakta zorlanır ve
bu küçük kasabada olaylar başlar. 

Once upon a time
Ginnifer Goodwin
"Ginnifer" diye isim mi olur be... Nüfus memuru Jennifer'ı Ginnifer yazmış belli :)
Neyse gerçek adı bizi pek ilgilendirmiyor, dizide Mary Margaret Blanchard nam-ı diğer
Snow White. Emma'nın anası oluyor kendisi. Anaya bak anaya:)
Tipik pamuk prenses hikayesini biliyorsunuz, hehh işte o hikayede birçok boşluk var,
Kırmızı elmadan ibaret olmayan bu hikayeye tanık olurken Pamuk prensesin başından
geçenler, kötü kraliçe ile mazisi gibi öyküler bize eşlik ediyor. Masal aleminde
bunları izlerken lanetin etkisinde dünyada hiçbir şey hatırlamayan Margaret Storybrooke'da
öğretmenlik yapmaktadır. Kasabaya yeni gelen Emma ile oldukça sıkı bağlar kurmaya başlamıştır.
O kadar sıkıcı ki Pamuk, izlerken esniyorum resmen. İyi olacağım diye diye kendini helak ediyor.
Yok içimde kötülük var, yok içim tertemiz. ıyggg bayıyor beni.
Hele o kısacık saçları yok mu? Prensesin saçları kısa olur mu?
Söylemeden geçemeceğim bu kadın dördüncü sezonda bir kilo almış, aman Allah'ım!
Katana gibi olmuş, hani hamile falan değilse o kilolar nedir yani?
Sen Pamuk prensessin kendine gel :)

Once upon a time
Josh Dallas
Bu dizide herkesin iki adı var ama bu adamın maşallah Jake, David, John Doe, Yakışıklı olmak
üzere dört adı var. Dünyada David olarak tanıyoruz ancak Pamuk ona Yakışıklı diye hitap ediyor.
İskoç asıllı yakışıklı oyuncu gerçekte de Ginnifer Goodwin'le beraber.
Bu kahreden açıklamadan sonra pek bişi yazasım yok :)
Kendisi gerçek aşkı Pamuk'a delicesine bağlı yani  ez az onun kadar sıkıcı  bir karakter.


Once upon a time izle
Jennifer Morrison
Pamuk ve Yakışıklı'nın kötü kraliçenin lanetinden korumak için dünyaya gönderdikleri
biricik kızları Emma Swan. Emma yetimhanede büyümüş ve sistemden nefret ediyor.
New York'da yaşarken acı bir aşkın meyvesi dünyaya geliyor ancak maalesef
çocuğunu evlatlık veriyor.
Laneti kırmak ve kahraman olmak onun kaderinde var.
Storybrooke'a gider gitmez bu kasabanın farklı olduğunu anlıyor.
Kendi geçmişini de flashback'ler ile izliyoruz.
Bu kadını House dizisinde çok seviyordum, ama bu dizide bayağı gıcık olarak izliyorum
Hele o takma kirpikleri yok mu?

Once upon a time
Jared Gilmore 
Henry; Emma'nın evlatlık verdiği oğlu.
1 sezon boyunca anası Emma'yı kasabanın lanetli olduğuna ve kasabada ki herkesin
masallarda ki kahramanlar olduğuna inandırmaya çalıştı.
Bu çocuk sanki yaşlı bir amcanın küçüklük versiyonu gibi geliyor bana :)
Acayip adam suratlı, hiç çocuk gibi değil.
Tövbe yarebbim çarpılcam şimdi :) Çok uyuz olduğum bir karakter zaten sonra ki sezonlarda
neden hâlâ dizide olduğunu anlayamadım. Kaçırılıyor falan fişman.
Evlat olsa sevilmez valla :)


Once upon a time
Lana Parilla
Kötülerin kötüsü, evilların evlilı, sevdiceğim, bir tanecik esmer güzelim benim :)
Ayyy ben bu kadını seviyorum :)
Pamuk prenses hikayesinde ki kötü kraliçe Regina Millis ♥
Kendisi tüm büyülü ormanı lanetleyip topluca dünyaya getirip, birde herkesin hafızasını
silince sıkıntıdan patladı, Naptı peki? Emma'nın oğlunu evlatlık aldı.
Emma'da Storybrooke'a gelince bir Henry kavgasıdır gitti aralarında.
Zaten Pamuk'un ezeli düşmanı olan kötü kraliçe Emma'ya da iyice bilendi ve
aralarında olan çekişme aldı başını yürüdü.
Dizide en sevdiğim kötü karakter.
Aslında iyi ama neden kötü olmuş bu kadın, bir sorun, anlayın, izleyin.
Canım yaaa... çok tatlı :)

Robert Carlyle
Mr. Gold. Nam-ı diğer Rumpelstilskin.
Karanlık olan bu insan müsveddesinin suratına tükürmek istiyorum.
Adamın tipinde meymenet yok, şerefsiz, neyse daha fazla ağzımı bozmak istemiyorum.
Bu adam herkesle anlaşmalar yapıyor, ancak  anlaşmaların her zaman bir
karşılığı oluyor. Dizinin en kötüsü, kalbinde iyilik olsa da güce karşı koyamadığı için
sürekli dönüp dolaşıp aynı yere gelen uyuz bir karakter.


Once upon a time
3.sezondan sonra işler iyice sarpa sarıp senaryo çıkmaza girince Frozen filminin de
popülerliğinide kullanıp 4. sezonda Elsa'yı dahil etmişler.
İyi olmuş mu? Fena olmamış :)

Genel olarak bir değerlendirme yapacak olursam;
 ilk izlemeye başladığımda masallar vs. çok ilgimi çekti.
Dizinin en eğlenceli yanı masal karakterlerini bizim dünyamızda hangi meslekte ve nasıl göreceğimiz. Her bölümde bir masal karakterine odaklanması da çok güzel,
mesela; kırmızı başlıklı kızı hem burada ki haliyle görüyoruz hem de paralel olarak
büyülü ormanda başına neler geldiğini, masalın aslında ne ayrıntılar barındırdığını izliyoruz.
Masal karakterlerinin birbirleriyle olan bağlantıları da oldukça güzel işlenmiş.
Bunlar dizinin merak uyandıran kısımları ancak çok baydığını tekrar tekrar yazmak istiyorum.
Bilmiyorum bana mı öyle geldi bazı bölümleri atlayarak izledim, çünkü sıktı.
Sürekli dönüp dolaşıp "kötüler hep kötü müdür" "iyiler hep iyi midir?"
sorusunu soruyor. İyiler hep mutlu sona kavuşur, kötüler mutsuz olur gibi
bir çıkmaza giriyor. Bizim türk filmleri gibi aynı kötüler çok kötü, iyiler hep iyi.
Oldu canım, başka derdiniz?
Neyse ki 4. sezonda bu konuyu biraz geliştirmişler, iyinin de için kötülük olabileceğini,
kötülerin de aslında safi kötü olmadığını ispata gitmişler. İnsan seçimini kendi
yapar bebeğim halen anlamadınız mı? Bu iyi- kötü meselesinde çokda felsefi olmayacağım
 çünkü bilgi sahibi dahilim. Çok bilen varsa söylesin!
Elsa falan da dahil olunca en azından merak ederek izledim son sezonu.
5. sezon gelecek mi, yoksa dizi iptal mı olacak. Bekleyelim, görelim.


Offf amma çok şey yazmışım be...
Helal bana! Kocaman bir alkış! 
Bir konuda bir şey sormak istiyorum sizlere; bu tarz dizi ve film tanıtımlarını seviyor musunuz?
Dizi yazılarının sıklığını arttırayım mı, yoksa "kalsın arada yazsan da olur mu" diyorsunuz?

En çok da sormak istediğim soru şu; dizi öneriniz varsa lütfen yorum bırakın!

Takipte Kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair


6 yorum:

  1. ben bayılarak izledim bütün diziyi en sevdiğim karakterler benim de genelde kötü olanlar regina ve gold favorilerm umarım 5. sezonda devam eder çünkü çok güzel karakterler geliyor cruella deniz cadısı falan gibi bayıldım..

    YanıtlaSil
  2. Hahahaha çok eğlenceli yazıyorsun. Bana çok sıkıcı görünmüştü ama şimdi seyredebilirim. Hala nüfus memuruna gülüyorum. Hepimiz deli gibi dizi izliyoruz muhtemelen. Yazmaya devam et lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) Tamamdır devam edeceğim ♥

      Sil
  3. Merhabalar blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Banada beklerim. Sevgilerle...

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler gelirim, buraya link bırakan tüm blogger arkadaşların bloglarına üye oluyorum

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.