Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Kasım 2015 Cuma

Fotoğrafçılık Kursu || Neler Öğrendim?

Merhaba!
Kursa başladığımdan beri  yazacaklarımı yazamamanın verdiği rahatsızlığı gidermenin vakti geldi.
Fotoğrafçılık kursuna başlayalı yaklaşık 1 ay oldu, oldukça eğlenceli geçen kurs saatlerini
ve öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istedim. Eeee.. kötü mü ettim!
 Hafta içi iki gün, üç'er saat olan kursta ilk olarak;
- Fotoğrafçılığa giriş
- Fotoğraf  makinesi kullanımı vb. temel bilgiler öğrendik.
- Şimdi ise pratik yapıp dış çekimlere gidiyoruz.

Bu kursa başlamamda ki en temel şey fotoğraf makinesini kullanmak ve bakış açısı
öğrenmek. Hepimiz elimizde telefon ya da fotoğraf makinesi "çat çat" fotoğraf çekiyoruz.
Ancak biraz temeli oturtmak fena olmaz değil mi?
Özellikle giriş ve orta seviye fotoğraf makinelerini kullanmak hiç bilmeyen birine oldukça
karmaşık gelebiliyor (bknz: ben) Makine tercihimi canon 750 d'den yana kullandım.
Oldukça da memnunum iyi ki almışım dedim şükür.  (isterseniz özelliklerini başka bir postta yazabilirim)

Sürekli otomotik modda kullandığım makineyi artık "manuel"  modda kullanmak ilk zamanlar
oldukça zor oldu, ancak hocamız sayesinde ve pratik yapa yapa öğrendim.
Diyafram
Enstantene
iso
gibi kavramlar girdi hayatıma, hoca ilk anlatmaya başladığında " Allah'ım krizzzz" desemde
oldukça eğlenceli arkadaşlar olduklarını ve farklı çalışmalar için bize gerekli olduklarını anladım.
Yavaş yavaş nasıl kullanıldıklarını çözdüm, aslında halen acemi olmakla birlikte bir fikrim var en azından :)
Diyafram; Alan derinliği , "f" ile belirtilir.
Aynanın üzerine gelen ışığı kontrol etmemiz sağlar.
Rakam büyüdükçe ışık azalır.
Misal; oldukça aydınlık bir ortamdasınız ve fotoğrafınız patlıyor o zaman ne yapacaksınız,
diyaframı kısacaksınız. Diyaframın en açık hali lenslerin üzerinde yazıyor
benim lensimde en açık hali f3.5 Buna göre kısmak demek değeri büyütmek demek yani f 8, f 11 vb.
Enstantene; kadrajın ışık alma süresini belirtir.
Rakam yükseldikçe fotoğrafa yansıyan ışık azalır.
Hareketli bir kare çekiyorsak rakamı yükseltiriz.
iso; ışık dengesi. Işığın yetersiz olduğu alanlarda enstantane ve diyafram yardımıyla
fotoğraf çekmemizi sağlar. Ancak iso yükseldikçe fotoğrafın kalitesi düşer ve "gren"oluşur.
Kısaca teknik bilgiler tabii böyle okuyunca pek bişi anlaşılmıyor ama pratikle tüm değerlerin nasıl
olması gerektiğini kavrıyorsunuz.

Bu gününe kadar; hareketi dondurma, portre, ışıkla boyama, flaşlı ışıkla boyama, mezopan ve pan tekniklerini gördük.

Mezopan
Mezopan 
Olmayan mezopan :/ Tripod'um olmadığı için maalesef düzgün olmadı.
Bu teknikte uzun pozlama gerektiriyor elinizde titretmeden ne kadar tutabilirsiniz makineyi.
2 saniye bile tutulmuyor, illa ki titriyor. Eğer titreme olmasaydı ışıklar daha düz olacaktı.

Işıkla boyama
Işıkla boyama
En eğlenceli teknik bana göre, karanlıkta ışıkla istediğiniz yapıyorsunuz ve fotoğrafa
efektler veriyorsunuz. Bu teknik için de uzun pozlama kullanılıyor ve tripod lazım.
Eğer tripod yoksa düz bir zemin de işe yarıyor.

Işıkla boyama
Bir ışıkla boyama örneği daha

Işıkla boyama
Bonus
Geçen gece çıktığımz bir çekimden kare.

doku devamlılığı
Bonus 2
Klasik bir kare :)


İşte böyle blogdaşlarım, fotoğrafçılık zor zanaat, ne kadar teknik olarak iyi olursanız
olun, bakış açısı, yaratıcılık işin en ama en zor kısmı.
Ondandır şimdi her baktığım fotoğrafa farklı bir gözle bakıyor, inceleme ihtiyacı duyuyorum.

Sizler fotoğraf hakkında neler düşünüyorsunuz?
Çekiyor musunuz?
İlgileniyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum!

Takipte kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
periscope/aycanhayatadair
pinterest/aycanhayatadair

13 yorum:

  1. Blog yazmaya başladıktan sonra fotoğraf çekmek artık demirbaşlarımızdan oluyor sanırım bu da alışkanlık mı yapıyor bilemem ama o kadar çok sevmeye başladım ki fotoğrafları.Profesyonel bir kameram olmadığı için harika şeyler çekemiyorum ancak telefonla denemeler yapabiliyorum:(
    O kadar çok şey anlatmışsın ki kursu ayağımıza getirmişsin ne kadar güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten profesyonel makine almadan önce demeneler yapmak ve compacr makine ile başlamak en iyisi

      Sil
  2. Ben de kursa gitmek isteyip de gidemeyenlerdenim :( kıskandım sanırım birazcık

    YanıtlaSil
  3. ÇEkimler gerçekten çok güzel olmuş, bir de gece çekimlerinin yerini merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Bursa kültür park ve çekirgede çekim yaptık şimdiye kadar

      Sil
  4. Makinemi alalı yaklaşık bir yıl oldu. Canon aynasız eos m. Taşıması kolay diye tercih ettim ama ben de hala otomatik modda kullanıyorum. Bir kursa gitmek şart ama okul açıldığından beri programım geçen hafta netleşti şimdi de sınavlar var. Planlar biraz daha gecikecek gibi.
    Çektiğin fotoğraflar da çok hoş görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynasız düşünüyordum önce ama sonra vizör olmadığı için onlarda almadım :) umarım sende gidersin kursa :) teşekkürler ♥

      Sil
  5. Fotoğraf çekmeyi çektirmeyi çok severdim hep ama anne olup Kelebeğim Berrak doğduktan sonra daha çok sevdim . Her anını çektim çekmeye çalıştım . Ayy gitmeyi en çok istediğim kurs bu ama zaman problemim olunca gidemiyorum . İnşallah en kısa süre de bende giderim . Ne güzel ne iyi etmişsiniz .
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Kursa gitmek bir türlü nasip olmadı inşallah giderim bir ara..

    YanıtlaSil
  7. Bu alanda ilerleme kaydedebildin mi hiç kurstan sonra ? Iş imkanı sağlayacak kadar ?

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.