Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 Ocak 2017 Salı

İzledim | Outlander

Merhaba!
Uzunnnn zamandır dizi tavsiye yazıları yazmıyordum.
İzlemeyi yeni bitirdiğim ve izlerken keyif aldığım bir dizi olan Outlander'dan 
bahsedelim, oyuncuları tanıyalım.
outlander dizi
Önce kısaca konusu kısaca yazayım;
Yıl 1945 2. Dünya savaşı yeni bitmiştir. Claire Beauchamp Randall savaşta hemşirelik yapmıştır.
Eşi Frank Randall ile aşklarını tazelemek için İskoçya'ya ikinci balayına çıkmışlardır.
Frank üniversitede hocadır ve İskoçya'nın tarihini keşfetmek, kendi atalarının 
izini sürmek için bölgeyi Claire ile gezmeye başlamışlardır. 
İskoçya'nın tarihi ve mistik doğasında keşifler yaparken bir gün "craigh na dun" denilen
eski çağlardan kalan dikili taşların bulunduğu bir bölgede gizli bir ayini izlerler.
Claire taşların bulunduğu bölgede gördüğü çiçeği toplamak için  tekrar  gider, bu sefer
tek başınadır ve bir uğultu duyar, taşa dokunur ve kendini 1743 yılında bulur.
Ne olduğunu anlamayan Claire için hayatını değiştirecek olaylar başlar.
Konusu kısaca böyle, dizi Diana Gabaldon'un ünlü roman serisinden uyarlama.
Şimdi karakterlere geçelim;
outlander dizi
Claire Beauchamp Randall, ikinci dünya savaşında cephede hemşirelik yapan Claire
dominant karakteriyle kendini sevdirmeyi başarıyor.
Alık alık bakıp insanı sinir etmiyor anlayacağınız :)
Zamanda seyahat ediyor, çok farklı bir zamanda olmasına rağmen tutarlı davranıyor.
Benim takıldığım nokta ise çok fazla tutarlı davranıp, ekibin sıkıştığı her duruma
müdahale edip Claire'in herkesi kurtarması. Ne acayiptir ki herkesle de tesadüf
karşılaşıyor, her ne kadar bunları izlerken bana batsa da bir şekilde senaryo için
gerekli diye düşünüyorum. Amannn bok atmayalım ya offf, akıllı kadın her işin
üstesinden geliyor. Bir de eklemeden geçmeyelim, aşk kadını diyelim bitirelim.
Karakteri 33 yaşındaki aktris Caitriona Balfe canlandırıyor.
outlander dizi
Claire'in başını beladan kurtaran ekibin bir parçası olan İskoç afet Jamie Fraser.
Yaralı olan Jamie'yi tedavi eden Claire zaman geçtikçe Jamie ile arkadaş olur.
Eeee.. arkadaşlık sonra evrilip aşka dönmesin mi?
Jamie karakterini Claire göre daha çocukça. Eğlenceli ve tatlı.
İlerleyen bölümlerde karakterde değişiyor ama ilk bölümlerde çok eğlenceli :)
İskoç aksanına kurban olduğum kızılım diyerek fazla ispiyon vermeden bir başka
karaktere geçiyorum. Karakteri Sam Heughan canlandırıyor. 
Adam gerçek hayatta da İskoç 😲
outlander dizi
Frank Randall, karısı aniden kaybolunca her yerde arayan, 
sadık eş.  Aslında bu karakterin iki rolü var, 1945 ve 1743.
1743'te izlediğimiz Black Jack karakterine dizinin başından sonuna kadar küfür edebilirsiniz.
Karaktere başarılı aktör Tobias Menzies canlandırıyor.

outlander dizi
Şimdi gelelim yorumlarıma;
Diziyi izlemeyenler lütfen bundan sonra okumasın, sonra kızıyorsunuz!
Bu diziyi nasıl kaçırmışım ben, kimsenin izlediğini falan da okumadım.
Tesadüf eseri başladım ve başından kalkamadım.
Hikayesi tarihi aşk dizisine göre oldukça akıcı. 17. yüzyılda İskoçya'da aşk...
Ne romantik... Romantik ancak asla vıcık vıcık bir aşk dizisi değil, arka planda
İskoçya'nın Jakobite isyan hazırlığını, İskoçya'nın doğal güzelliğini ve kültürünü
keşfediyorsunuz. Dönem dizilerini ayrı bir severim zaten ♥ 
Rahatsız olduğum şeyler var mı? Evet! İlki  bölümlerin 1 saat olması, açıkçası bazı bölümlerde sıkıldım.
Ancak merak duygumu yitirmeden izlediğim için çok fazla takmadım.
İkincisi ise bu Claire bacının her sahnede kendini ortaya atması, onun dışında
akıcı bir dizi. Hatta bana şöyle bir şey hissettirdi, diziyi izlerken kitabı da okuyormuş gibi
oldum, kurgu ve anlatım dili kitaba bağlı kalmış belli. 
Bir kadının yazdığı çokkk belli olan İskoç bebesiyle İskoçya'da aşk temalı
dönem dizi olan Outlander'ı tavsiye ederim hanımlar beyler.

Umarım sizler de beğenirsiniz :)
Yorumlarınızı bekliyorum!

Takipte kalın!
snapchat/aycanhayatadair

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.