Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Eylül 2013 Salı

İzledim 'Vikings'


Cnbc_e yeni sezon dizilerinden vikings 1 eylül pazar akşamı yayınlandığında ne kadar izlemek istesemde mangal partisinde balık yemek daha çok ilgimi çektiği için kaçırdım. Tekrarını da bir türlü denk  gelemedim. Çok merak ettiğim dizinin ilk bölümünü internetten izleyip kapatacaktım ama baktım ki ilk sezon 9 bölüm hepsini izleyiverdim bir çırpıda. 
Kısaca konusu;
"Vikings, bizleri yılın büyük kısmını denizlerde geçirmiş olan İskandinavya’lı savaşçı ve tüccar bir kavim olan Vikingler‘in bulunduğu çağa, 8. yüzyıl ile 11. yüzyıl arasında yaşanan Viking Devri‘ne götürüyor. Dizinin hikayesi ise gerçek yaşama ve karakterlere dayanıyor.Gerçek bir tarihsel figür olan, dönemin en büyük ve en popüler Viking kahramanlarından biri olarak nitelendirilen, Fransa ve İngiltere gibi ülkelerin başına adeta bela olan Ragnar Lothbrok‘un (Travis Fimmel) maceraları ve yaşadıkları ekranlara yansıyor. Savaşlardaki başarılar, dönemin önemli isimleri ve bırakılan bazı sanat eserleri gibi konuları anlatan saga adı verilen kahramanlık destanlarında sıkça ismi geçen ve Savaş Tanrısı Odin‘in soyundan geldiğine inanılan Ragnar Lothbrok‘un Viking kabilelerinin liderliğine doğru yükseliş sürecine odaklanılacak."

Gelelim yorumlara;
Karakterleri tanıtmıyorum çünkü öyle çok çarpıcı karakterler olduğunu düşünmüyorum.
History kanalında yayınlanan dizinin yapımcısı ve yazarı Michael Hirst kendisi The Tudors gibi başarılı bir yapımı yapsa da Camelot gibi facianın da yaratıcısı. 
Benim Viking'ler hakkında merakım ve tarihe meraklı olmam diziyi izleme sebeplerimden cnbc-e'nin iddiası "spartacus seven, vikings sever" ama alakası yok. 


Daha çok belgesel kanalında yayınlanmasından mıdır? Nedir? 
Kurgulanmış belgesel izliyormuşum geldi bana.
Dizi aslında din öğesinin o kadar üzerinde duruyor ki. 
Ölseler tanrılar, yaşasalar tanrılar, yaralansalar tanrılar. 
Sanıyorum insanlık hangi tarihte yaşarsa yaşasın inanma ihtiyacı içgüdüsel neye inanırsa inansın.
Ben daha çok batıya yaptıkları yağmaları ve şaşırmış hallerini, keşiflerini insan ilişkilerini izlemek istiyordum.
Yanlış anlaşılmasın dizinin görselliğine diyeceğim bir şey yok kostümler, mekanlar harika çok para harcanmış belli ama sanki bir şeyler eksik. Zaman olayını atlamışlar mesela adam gidiyor geliyor batıya sanki akşam gitmiş sabah gelmiş gibi. Dil olayını da anlamadım İngilizce konuşuyorlar ama İngiltere'ye gidildiğinde dilimizi biliyor musunuz? diye soran İngilizlere sadece Ragnar cevap veriyor, diğerleri mal mal bakıyor. 
Ben anlamadım izleyip anlayan varsa söylesin. 
Viking dizisi olduğu için daha çok yaşamları, gelenekleri üzerine yoğunlaşmış ara ara sıkıldığım ama 9 bölüm kendini izletmeyi başaran emek harcanmış ortalama bir dizi Vikings.
Beklediğim kadar iyi olmadığını söylemek zorundayım. 
2. sezon siparişini de almış.
2. sezon neler olacak bakalım Fransa'yı, İngiltere'yi daha  çok görecek miyiz yoksa Ragnar ve Rollo'nun savaşını mı izleyeceğiz? 


1 yorum:

  1. Ragnar'ın başta taş olup da sonra tecavüzcü çoşkun kılığına bürünmesine kaç puan :)))))))

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.