Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Temmuz 2013 Perşembe

Gezdim/Gördüm || Bursa Saitabat Köyü

Merhaba!
Pazar günü evde otururken ağabeyimden bir telefon "canımız sıkıldı nereye gitsek acaba" diye. Biz de bilmem gidelim bakalım aklımıza gelir diyerek yola çıktık. Annem "Saitabat köyüne gidelim merak ediyorum televizyonda çıkıyor sürekli" dedi. Annemizin bu fikrini beğenip yola çıktık.

Saitabat Kestel'e bağlı Uludağ'ın eteklerinde küçük şirin bir köy, köyde bir de şelale var zaten bu kadar popüler olması ilk olarak bu şelaleden dolayı sonra ise Türkiye'nin ilk kadın dayanışma derneği. Ayrıntılı bilgileri ve köyün yerini öğrenmek için web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Biz gezimize dönelim; köye gittiğimizde pazar gününün etkisiyle çokkkk kalabalıktı, arabayı park etmeye bile zorlandık. Etrafta bir sürü satıcı vardı ve yabancı turistlerin hepsi Araptı. Köy halkı Arapça'yı sökmeye başlamış satış yapmak için Arapça bağırıyorlardı. Kısa bir tur atıp şelaleye baktıktan sonra ufak ufak karnımız acıkmaya başladı. Tam da bu sırada annemin merakını da gidermek için Saitabat Köyü Kadın Dayanışma Derneği'ne gittik çok güzel bir konak inşa etmişler. Bu otantik köy konağını mutlaka ziyaret edin eminim seveceksiniz.

Konağa ayakkabılarımızı çıkararak girdik. Balkonda mis gibi uludağ havasında güzel bir çay içtikten sonra gözlemelerimizi ve ayranlarımızı söyledik. (Balkona yiyecek servisi yok)
Derneğe üye ve görevli bayanlar beyaz işlemeli örtü ve siyah etek giyiyorlar hepsi bir örnek çok şıklar.

Gözlemelerimiz ve ayranlarımız bakır tepside, ayranlarımız bakır kupalarda geldi çok güzel bir sunum olduğunu söylemeliyim. Konağı keşfetmek, dekorasyonu incelemek gerçekten çok eğlenceli, geçmişe bir yolculuk tadında en son çocukluğumda bakır kupadan içtiğimi hatırlıyorum. Gözlemeler harikaydı. Dernek üyeleri bayanlar kendileri açıyorlar gözlemeleri ve sac üzerinde pişiriyorlar. Çok gözleme yedim böylesini yemedim (ayyy oruçlu oruçlu yazıyorum, susadım) Konakta kahvaltı ve iftar yemeği de varmış, sitesinden bakabilirsiniz.

Gözlemeleri güzelce yiyip ayranlarımızı içtikten sonra kısa bir yürüyüş için yola çıktık, ama ne mümkün pazar olduğu için eline mangalı alan piknik alanında. Öyle bir duman ve koku yok arkadaş vallahi 1 ay et, tavuk yemek istemiyorum. Neyse dumanlı yolu geçince köyün içine giden yolda sıra sıra evler var tam Uludağ manzaralı HARİKA evler bir adet de şato gördük.
Şu ahir ömrümde Allah şato görmeyi de nasip etti şükürler olsun.

Yürüşüyümüzü yaptıktan sonra köyün içine doğru arabayla hareket ettik. Köyde bir olay yok. Çoğu ev yeni yapılmış ama buz gibi soğuk su içmek ve su doldurmak istiyorsanız uğrayın derim.
Sonuna kadar okuyan yorum yapana teşekkürler.

Sevgiler.

Takipte kalın
instagram
Bloglovin

Fotoğraflar bana aittir izinsiz kullanılamaz.