Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Aralık 2016 Cumartesi

Limonlu Kek | Yemeye Doyamayacaksınız

Merhaba!
Mutfakla arası iyi olanlara selam olsun, annemin tüm ısrarlarına rağmen maalesef
mutfağa pek girmem, yaptığım birkaç spesiyalden başka fırının kapağını açmışlığım yoktur.
İlk spesiyalimi sizlerle paylaşıyorum blogcular, ben bu tarifi tabii ki "internetten"
daha da ayrıntıya eğilecek olursam yemek.com/tarif/kek sitesinden buldum.
Sitede birbirinden lezzetli tarifler mevcut,  yemek.com 'a bakmanızı tavsiye ederim.
Laf aramızda bu sitenin tariflerini beğeniyorum.
Daha fazla lafı uzatmadan limonlu kek için malzemelere geçelim;
- 4 yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- yarım su bardağı çiçek yağ
- 1 su bardağı süt
- 3 su bardağı un
- 2 yemek kaşığı limon suyu
- 1 adet rendelenmiş limon kabuğu
- 1 paket vanilya
-  1 paket kabartma tozu
Yapılışı çok kolay, ilk olarak yumurta ve şekeri bir kapta iyice çırpıyoruz
Daha sonra süt, ay çiçek yağı ve limon suyunu ilave edip 2 dakika daha çırpıyoruz.
Elenmiş un, kabartma tozu, vanilya, rendelenmiş limon kabuğunu ekledikten sonra
karıştırıp kek kalıbına karışımı döküyoruz. Isıtılmış fırında 170 derecede 40 dk. pişiriyoruz.
Biraz içini çekmesini bekledikten sonra afiyetle yiyoruz. 
Sizlerin tatlıyla arası nasıl bilmiyorum ama benim tatlıya dayanamamak gibi
bir problemim var. Çok fazla tatlı yememek için bu tarz hafif kekler hem çayın yanında güzel oluyor, hem de tatlı krizime iyi geliyor. Annem ve benim akşam üzeri çayın yanında yediğimiz hafif bir kek.
Ayrıca eklemeden geçmeyeyim, yeğenim Ceylin de kek yemeyi çok seviyor.
Gecenin köründe kalkıp kek yaptığımızı hatırlıyorum. Eminim bu tarifi çocuklar da sevecek :)
Çeşit çeşit yemek ve kek tarifleri için  tıklayıp lezzetli tariflere ulaşabilirsiniz.




1 yorum:

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.