Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Mayıs 2015 Pazartesi

Durun! Siz Ehliyet Alamazsınız!

Merhaba!
Şu son bir hafta benim için o kadar bunaltıcı geçti ki anlatamam.
Durun bir dakka ya! Anlatabilirim :)
Pazartesi gününden itibaren ehliyet için koşturdum, koşturdum derken helak oldum, bittim 
manasında değil. Topu topu iki yere gittim. Benim için bu "dolu dolu anadolu" tadında
bir yolculuk programına eş değer. Neden ehliyet için koşturdum?
Blogger arkadaşım Büşra ile el ele verdik ve beraber ürün yorumlayalım dedik.
Görüyoruz ki tek başına bir yere kadar ilerleyebiliyoruz. 
Birbirimize destek olalım! Geç bile kaldık bence, geç olsun güç olmasın.
Blogger arkadaşlarımla çalışmalarımız devam edecek.
Hangi ürünü yazalım, sen ne kullandın, diye telefonda konuşurken Büşra; "ehliyet için
uğraşıyorum Aycan, 28 Mayıs son günmüş, eğer emniyetten almazsan dosyan yanıyormuş"
deyince benim kafamda cami avizesi gibi lambalar yandı.
Aklıma; 5 yıl önce hiç istemeyerek gittiğim sürücü kursunun sınavlarından başarılı bir şekilde
geçip dosyamı elime aldığım ancak emniyetten ehliyeti almadığım geldi.
Neden? 300 tl. çok paraydı, arabam da yok, sonra alırım diye kaldı da kaldı.
İşte bu kalışlar pek hayra alamet değil maalesef, şu an için 501 tl ödeyip almam
gereken bir sürücü belgesi çıkmazına girmiş durumdayım.
Ağlamak istiyorum 501 tl nedir ya?

ehliyet 2015

Yapacak bişi yok! Mecburen basıcam parayı alıcam ehliyeti.
Dosyam elimde ama içindeki bazı belgelerin geçerliliği maalesef yok.
Sağlık raporu ve sabıka kaydının süresi 1 yıl olduğundan bu iki belgeyi tekrar alıp yenilemem gerekiyor.
Büşra sağlık ocağından hemen alabilirsin sağlık raporunu dedi.
Ertesi gün sağlık ocağına gittim ama bizim aile hekimimiz gıcığın gıcığı olduğu için
bana rapor vermedi. "Prosedür değişti artık, nöroloji, göz hastalıkları, psikoloji, kulak burun boğaza
muayene olup onlardan rapor al ben veremem rapor, cezası var" dedi. Hayatımda
bu kadar gıcık bir kadın görmedim. İnternette de okuduğum kadarıyla herkes
sağlık ocaklarından alıyormuş raporu :(  Neyse moral bozmak yok diyerek özel bir poliklinikten
ve onun şeker doktorundan raporumu aldım. Gözlerde problem olduğu için "gözlük ve lens"
kullanarak sürücü olabilirmişim ancak ruh sağlığım pek iyi değilmiş. Şaka şaka her şeyim on numaraymış, yolların tozunu attırmaya geliyorum, tutmayın beni tır kullanacağım :)
Sağlık raporunu hallettim ama sıra geldi sabıka kaydına.
Kim gidecek adliyeye, zor iş, o zaman ne yapıyoruz, ptt'den e-devlet şifresi alıyoruz
ve internetten sabıka kaydımızı bilgisayara indirip çıktısını alıyoruz.
Bu gereksiz prosüdürlerden sonra sıra geldi emniyetten randevu almaya.
Randevumu da ayın 18'ine aldım, paramı hazır etmek üzereyim umarım mutlu sonu
bir an önce yaşarım.


Eğer sizlerde halen ehliyetinizi almadıysanız, bu yazıdan sonra almayı düşünüyorsanız
dosyanızda olması gereken evraklar şunlar;
Nufüs cüzdanı fotokopisi
Sabıka kaydı
Sağlık raporu
Sürücü kursu sertifikası
Kan grubu kartı
Mezun olduğunuz okulun diploma fotokopisi
Sürücü kursundan alınan diğer belgeler.
4 adet vesikalık fotoğraf

Benim dosyamda bunlar var, umarım problem çıkmaz.
501 tl'yi ise ; İş bankasına ehliyetinizin sınıfını söyleyip parayı yatırıyorunuz ve dekontu
dosyanıza koyuyorsunuz, emniyette kartınızı alırken 112 daha tl ödeyip mutlu sona
ulaşıyorsunuz. Randevu saatinizden yarım saat önce orada olmayı unutmayın.
Benim bildiklerim bunlar belki eksik vardır siz yine de google' a bir sorun, soruşturun.


Takipte Kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair

5 yorum:

  1. hadi geçmiş olsun canikom :), ben 2008 de almıştım ama aktif bir sürücü değilim maalesef :(

    YanıtlaSil
  2. Ben 2008 yılında ücretsiz aldığım için sorun yok:) Bu yıl arabamı da alıp sürüş becerilerimi zirveye çıkarttım:) 50 TL çok deme, sonra daha fazla ödemek zorunda kalırsın. Aile hekimine de kızma, ehliyet prosedürü değişiyor. Elindeki rapor şimdilik geçerli olabilir ama artık ehliyetler kısa süreli olacak ve her defasında doktorunun söylediği yerlerden rapor istenecek.

    Bir-iki kişi değil, fırsatım olsa 10-20 blogcuyu toparlayıp ortak bir girişim yaparım. ama dur bakalım:)

    Bu arada, ara sıra bize de bekleriz. Anladın sen onu:)

    YanıtlaSil
  3. kazasız belasın :) izmirde olsan ıslatırdık

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.