Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Mayıs 2015 Salı

Geleceğini Çöpe Atma!

Merhaba!
Oooo toplumsal meselelere el atmışsam demek ki...olmuşum ben :)
 "Halacığım yere sakın çöp atma" salığından öteye geçemeyen "çevremizi koruyalım bilincini" biraz
geliştirelim istedim. Aslında çevreyi korumak sandığınız kadar zor değil, ya da zor gelmesin size,
bakın burada yazıyorum peşin peşin biraz farkındalık ile oooo neler olur neler.

Evnizde elektronik alet var mı? Var tabii ki hemide sürüsüne bereket, kaç bilgisayar, kaç tv var?
Peki bu elektronik aletler bozulunca ne yapıyorsunuz?
Adettir hemen bi eskici bulunur satılır üçe beşe, yapmayın anacım vallahi yazık!
Kırın zincirlerinizi, içinizde ki emekli amcayı çıkarın, gerekirse vurun onu :)
Biz yapmıyoruz demeyin hadi hadi, biliyoruz biz bal gibi satıyonuz işte :)
Peki satmak yerine size şöyle güzel bir belediye hizmetinden bahsetsem.

atık yağ

Geçen gün muhtarlığın önünden geçerken bu araba duruyordu kapıda,
 gittim hemen ne olduğunu sordum.
Sanki çok sormaya gerek varmış gibi :) Kocaman yazmışlar işte "geri dönüşüm toplama aracı" :)
Aslına bakarsanız evde tuttuğum küçük bir elektronik çöplüğüm var.
Çöpe de atamadığım için bir kutuda saklıyordum geri dönüşüme atayım diye.
Resmen Allah gönlüme göre verdi, araç ayağıma geldi. (not: Allah'ım n'olur diğer isteklerimi
de gözden geçir, gayet  makul şeyler istiyorum, acı bu kuluna) 
Neyse çok uzatmayayım, aracın şoförü de elinde çekirdek çitliyor yanına gidince
adam da bi heyecan yaptı elimde telefon şak şak foto çekince.
Nedir bu olay dedim?
"Her ayın 20'sinde geri dönüşüm aracı buraya geliyor dedi, elinizde elektronik çöp,
atık yağ ve piller varsa getirin ya da arayın evinizden alalım." Woooowww.
Bana göre belediyenin yaptığı en iyi hizmetlerden biri. 
Biz zaten evvel âhir atık yağları bir pet şişeye doldurur, çöpün dışına koyarız, ya da
muhtalıkta atık yağ toplama yerine atarız. Asla ve asla lavaboya dökmeyiz.
Lütfen sizde atık yağları lavoboya dökmeyin!!!
Benim minnak elektronik çöplüğüm ise gideceği yeri buldu.
Çalışmayan bilgisayar, fotoğraf makinesi, telefon, ütü, telefon, saç maşası,
kumanda, mikser vb. elektronik aletleri çöpe atmıyoruz, geri dönüşüme gönderiyoruz.
Bunu önemini bana yazdırmayın şimdi, kocaman insanlarsınız bu yaşa kadar öğrenmediyeseniz
 sizin tedaviniz bu blogda yok!

Sizler de yaşadığınız şehrin belediyesini arayarak, bilgi alabilirsiniz.
Bildiğim kadarıyla tüm muhtarlıklarda atık yağ toplama merkezleri var.
Yoksa da lütfen başvurun da muhtarınız çalışsın biraz.
Hepinize iyi günler diler, yazdıklarımın kulağınıza küpe olmasını temenni ederek giderim.

Takipta kalın yahu!

2 yorum:

  1. vayyy güzel şehrimde ne projeler varmışta haberim yok ilk defa duydum valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Herkes duysun canım, geri dönüşüm candır

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.