Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Mart 2016 Pazartesi

90'lar || Nostalji severler bu post tam size göre

Merhaba!
Nereden başlasam bilemedim ki, videosunu çekmeden önce postunu yazmak istedim.
İpucu olsun bu post, nostalji dolu bir video gelecek benden söylemesi!
90'ların politik olarak karmaşık siyasi hayatını pek hatırlamıyorum ama bir şeylerin
ters gittiğini sezebiliyordum. Hatırlamak istemediğim pek çok olay olsa da
çocukluğumun unutulmaz hatıralarıyla dolu o yıllar.
Sokakta oynadığımız, bisikletle tur attığımız, ortak para toplayıp lastik alıp
ip atladığımız yıllara kısa bir zaman yolculuğuna çıkmaya ne dersiniz?
Haydi başlayalım!

Bakkalar 90'ların altın çağıydı diyebilirim, en azından benim için :)
Bizim de bir bakkal abimiz vardı Haydar abi, aman Allah'ım yazın bakkalından çıkmazdık.
Hatta bir yaz çıraklık yapmışlığım bile vardı, haftalık 5 bin lira almıştım.
Amannn ne kıymetliydi o para :) Kıymetli olsa da abur cuburlara harcamadan olmaz ama
değil mi? Cino, patlayan şeker, sulu göz, leblebi tozu, düdük şeker vazgeçemediğimiz
lezzetler.  Peki ben bu nostaljik abur cuburları nereden buldum, çiçek sepeti.com'dan
aldım. Eski oyuncaklar falan da vardı  ama tercihim bu kutudan yana oldu.
Ayda (makyajlı cadı) kanalında gördüm ilk ve Ceylin'le birlikte tatmak istedim.
Leblebi tozunu nasıl yiyeceğini merak ediyorum :)

90'lar
Kimler hatırlıyor, elleri görelim hanımefendiler, beyfendiler :)
Cep telefonu, sadece zenginlerin kullandığı devasa boyutta uzay çağını yakaladığımızı
düşündüğümüz teknolojik iletişim araçları. Nokia daha batmamış, çeşit çeşit modellerinin
olduğu yıllar. Yılan oyununu parmaklarımız ağrıyana kadar oynardık.
Bu elimde  olan modeli hiç kullanmadım sanırım, bende lise döneminde 5110 vardı.
Lacivert telsizi falan vardı, daha sonra 3310 çıktı olay olmuştu, sanırım nokia'nın en çok satan
modeliymiş. İlkokulda Mon Ami pastel boya, 12, 24,36 olarak hayellerimizi
kağıda dökmemizde yardımcı pastel boyalar, Bu boyaları kullananlar zengin sayılırdı diye
bir geyik var internette, evet doğru öyle bir algı vardı. Nefret etsem de vardı, bugün olduğu gibi.
Peki ya fotoğraf çekmek istediğimiz zaman ne yapıyorduk?
Öyle alayım elime telefonu şak şak çekeyim yokkkk!
Filmli makineler var, nasıl oluyor tüm işlemler, şöyle oluyor; önce gidip 36 adet fotoğraf çekmenize
yarayan filmi alıyorsunuz, fotoğraf makinenize takıyorsunuz, 36 adet fotoğrafı çektiniz, ancakkkk hiçbirini göremezsiniz, önce filmi banyo ettirmeniz gerekiyor. Şanslıysanız tüm fotoğrafları görebilirsiniz, dünyanın en şanssız insanıysanız film yanar ve çektiğiniz fotoğrafları göremezsiniz.
O heyecanı ancak yaşayanlar bilir :) 

90'lar
Bu nedir? Bilenler yorumlarını post bitmeden yazsın lütfen :)
Atariiiiiiiiiiiii, bizde bir sürü atari vardı, hepsini attık sanırım.
Bunu da arkadaşım Begüm'den aldım, saklamışlar sağ olsunlar.
İnanmayacaksınız ama çalışıyor, sadece kolu bozuk, eğer kol çalışsaydı oynayacaktım.
Yazın atariler çıkar ve okullar açılına kadar televizyonun önünde kalır.
Kim oynayacak diye kavga ederdik. Ya ben Mario oyununda gerçek piremsesi
kurtaran bir insanım, bakın mantar değil , gerçek piremses, gelinlikli falan :)
Bana kimse imkansızdan bahsetmesin! O kadar çok oyun oynardık ki adaptörü çıkarıp soğumasını
beklerdik. 

90'lar
Samsung televizyonumuzda biraz nostalji yapalım.
Gördüğünüz gibi bizim ev 90'larda kalmış :) 
Pekii bu oyunları oynayanlar ve exper olanlar :) 
Yaaaaaa hepsi çok güzeldi, Duck hunt vardı silahla ördekleri vururduk.
Pacman, tank, circus, street fighter, süper mario, pinball, f1 race.
Kasetleri değiştire değiştire oynardık.

90'lar
Atari oyunları tamam güzel ama bu kağıttan bebekleri hatırlayanlar.
Gazeteler hediye verirdi, sabahın 9'unda kalkar hemen gazete bayiinde gider,
bu bebekleri alırdım. Çook şekerler ya :) 

kağıt bebekler
Elbiseleri var çeşit çeşit, hepsini özenle giydirirdim.
Oynasın diye Ceylin'e verdim nasıl sevindi, delirdi :)
Videomuzda anlatacağız tümünü.

Benim kısa 90'lar nostalji kuşağım bu şekilde.
Daha pek çok şey eksik, tamamlamaya çalışıcam ama pek bişi bulamam sanırım,
her yeri araştırdım ancak bu kadar bulabildim.
Sizlerin 90'lardan anılarınız hatıralarınız varsa seve seve dinlerim.
Yorumlarınızı bekliyorum ♥

Takipte kalın!
snapchat/aycanhayatadair
facobook/aycanhayatadair
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
pinterest/aycanhayatadair






8 yorum:

  1. Yaaa sayende çocukluğuma geri döndüm :) Hele o atari yok mu saatlerce başından kalmazdım :D

    YanıtlaSil
  2. Şu an eskilere döndüm inanır mısın? İyi ki de böyle post çekeceksin. Biz büyüdük kirlendi dünya. Ahhh ne de güzeldi kumdan çamurdan tencereler mi yapmazdık, sokaklarda gece yarılarına kadar mı oynamazdık, saklambaç, ortada sıçan, istop ve dahası...
    Ne güzel bir zamandı, çocuktuk herşeyden mutlu olurduk. En ufak bişeyden bile. O pikniklerimiz, Lunapark fasılları, Sabahdan gidip yer kapıp, Akşam da oyuncaklara binmelerimiz. Festival zamanı gidip, kafkas dan az dondurmamızı alıp, oyun alanına inip pert şekilde eve gidişlerimiz.

    AHHHHH AHHH Aycan cım eskilere götürdün beni canım varolasın hep.

    Kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. Ah o Şebnem bebek yok mu, bugünlerde arıyorum bulamıyorum:( en büyük eğlencem oydu benim. Paket bir harika:)

    YanıtlaSil
  4. Hepsini hatırlıyorum :) hele bir de bakkallarda kavanoz içerisinde un kurabiyesi satılırdı.
    nasıl bir keyifle tüketirdik anlatamam :)
    çok güzel bir yazı olmuş geçmişi tazelemek keyifli oldu

    YanıtlaSil
  5. Ayy 90 ları özlemiyor değilim :))

    YanıtlaSil
  6. Varsa yoksa benim için 1. numara patlayan şekerdir. Bu kadar mı güzel olur ağızdaki o küçük patırtılar :))

    YanıtlaSil
  7. ahh ahh resmen gittim o günlere ya sanırım en şanslı çocuklardık biz bizden sonraki nesil bile bu kadar tadını çıkaramamıştır.

    YanıtlaSil
  8. Ben en çok Şebnem Çiçek Kız'ı severdim. N'olur özellikle onun resimlerini yayınlayın:)))

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.