Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Temmuz 2015 Pazartesi

İzledim || The Affair

Merhaba!
How are you "tatile gidemeyenler kulübü" oldukça sıkıcı geçen yaz ayının
verdiği yetkiye dayanarak dizi önerilerine devam ediyorum.
Şu an bu yazıyı balkonda püfür püfür esen bir havada yazıyorum, fonda
ise şu şarkı çalıyor. Allah'ım ne kadar melankolik bir hava bu böyle.
Tam atarlanmalık, yazmalık bir havadayım anlayacağınız. Ayyy ürperdim bile :)

İzlesem mi, izlemesem mi diye çok düşünmediğim bir dizi The Affair,
düşünmedim diyorum çünkü Showtime işin içindeyse güzeldir.
Kısaca konusu ;
Noah 25 yıllık evlidir ve 4 çocuğu vardır, Montauk adlı kasabaya
karısının baba evine tatile gelir burada bir restoranda garsonluk yapan Alison
ile tanışır. Alison'ın evliliğinde problemler yaşamaktadır, kocası  Cole'un maddi
problemleri de işin içine girince Alison iyice yalnızlaşır ve Noah ile yakınlaşmaya başlar.
Aldatma, psikoloji, ilişkiler ve  evlilik üzerine kurulmuş dizinin karakterlerini tanıyalım.

the affair Noah Solloway (Dominic West)
Noah Solloway (Dominic West)
Zengin karı almanın tüm nimetlerinden yararlanan Noah şerefsizi,
45 yaşındadır, öğretmenlik yaparak ailesini geçindirmeye çalışır tabii geçindiremez,
Karısının ailesinden gördüğü maddi desteği sürekli kafasına kakılması adamı
evden uzaklaştırmaya iten sebeblerlerden.
Kayınbabasından ölesiye nefret eden Noah, karısını seven sadık bir kocadır .
 Kendisi ayrıca yazar Montauk'da yeni bir kitap yazma ve tatilini geçirme planları Alison ile takılmaya başlayınca suya düşer. Güvenilir bir profil çizen melek yüzlü şeytan seni.
Genç karıyı görünce gül gibi Helen'i aldatıyor. Aldatıyor ama adam da hayatında karı
görmemiş be, işte bunlar böyle iyice yaşıcaklar ki gözleri dışarıda olmasın, yoksa
Noah gibi 45'inde azar. Ahhhh Noah ahhh...

helen solloway
Helen Solloway ( Maura Tierney)
Noah'ın karısı
Ünlü bir yazarın kızı olan Helen, Noah ile üniversitede tanışır ve evlenirler.
4 çocuk yapan halen taş gibi söylemeden geçmeyeyim :)
Kocasına aşık, evlilikleri mükemmel olmasa da iyi giden bir ilişkileri var.
Noah ile evlenmesinin en önemli sebebi "güvenilir" "sadık" olmasıymış.
Adam 45'inden sonra azdı napsın kadın.
Kuralcı ancak yerine göre de yumuşak başlı bir anne, çocuklarıyla ilişkisi
iyi ancak 4 çocuk olunca kocasını biraz unutabiliyor. Ailesinin problemleri de
evliliğine yansıyınca arada denge olmaya çalışıyor. Kısaca sevdim ben Helen'i.

ruth wilson
Alison (Ruth Wilson)
Seni ördek dudaklı senii, hem kzıyorum, hem acıyorum üzülüyorum ben bu kıza.
Büyük bir trajedi yaşamış sonrasında bir türlü kendini toparlayamamış, kocasını affedememiş.
Noah ile ilişkisi hayatında iyi giden tek şey, başlarda birbirlerine hiçbir söz vermeselerde
işler gittikçe derinleşiyor. Alison'ın gizemli havası ve güzelliği diziyi izlenir kılmış.
Kadın iyi de oynuyor hakkını yememek lazım.


Cole (Jashua Jackson)
Alison'ın kocası
Kendisini ergenlik dizim olan Dawson's Creek'den hatırladığım yakışıklı kişilik
Cole. Böyle kocam olacak gidicem aldatıcam heeee... Tövbeeee...
Şunun kirli sakalına bakın hele, kurban olurum ben ona.
Cole; aileden kalan at çiftliğini yönetiyor ancak maddi sıkıntılar almış başını gitmiş.
Karısıyla meseleleri halletmişler gibi görünse de bişiler gitmiyor o da farkında ama
seviyor ve Alison'ı bırakmak istemiyor.

Dizinin en önemli olayı işleyişi, nasıl mı?
50 dk olan dizinin 25 dk. Noah'ın gözünden, 25dk. Alison'ın gözünden anlatılıyor.
Yani izlerken tek bir açıyla izlemiyorsunuz. Noah'a göre Alison başlatıyor ilişkiyi,
Alison'a göre Noah. Bunu izlemek bana güzel geldi. Tek bir bakış açısı yok.
Tempo sıkıcı biraz, garip bir şekilde ben sıkılmadım.
Psikolojik olarak beni etkileyen bir dram oldu The Affair.
Klişe bir konuyu allem edip kallem edip, olayları güzel bağlayıp sunmuşlar.
Dizinin gri havası da beni etkiledi.
Evliliklerin tükenmişliği, biriyle birlikte bütün olmak yerine duyulan yalnızlık hissi,
kendini aşamama, tüm bunları bana hissettiren nadir dramlardan.
Hiç evlenmesem de Alison'ın ne yaşadığını, içinde ne gibi bir boşluk olduğunu tahmin etmek
çok da zor değil. Tabii bu yaptığı şeyi meşru kılmıyor ama anlayabilmek belki de beni etkiledi.
İkinci kadın olmak, hiçbir zaman elde edemeyeceği bir erkeği sevmek zor, aşılması zor bir duygu.
Aldatılan kadının yerinde asla olmak istemem dedim izlerken.
Yazlık bir kaçamağın hayatları nasıl değiştirdiğini izliyoruz, izlerken soguluyoruz.

Kısaca ben sevdim, boş vaktinizde izleyebilirsiniz.
2. sezon onayını da almış. ilk sezon 10 bölüm, süresi biraz uzun, gereksiz olmuş bence
45 dk. yeterliymiş, ama biz bilemeyiz Showtime bilir.
Şans verin, izlerseniz de "ben izledim" deyin.


Takipte kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
periscope/aycanhayatadair


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.