Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Temmuz 2015 Cuma

İzledim || Ters Yüz

Merhaba!
Dün izlediğim Pixar'ın yeni animasyonun Ceylin'le beraber izleme fırsatı bulduk.
Fırsat dediysek Bursa'nın kavurucu sıcağında sinemanın yolunu tuttuk ve küçücük
patlaşmış mısıra 5 tl para verip kıç kadar salonda yerimizi aldık. 
Salon çok havasızd, ne ilgili vardı ne bişi, hani bilet almadan girsek kimse sormayacakmış,
yaz diye çalışanlar da salmış kendini :) Neyse gereksiz ayrıntıları geçelim filmin konusuna gelelim.

Film Riley adında bir kızın doğumuyla başlıyor, Riley doğuyor ve filmi iki
farklı anlatı ile izliyoruz. Riley'nin hayatı ve beyninin içinde ki duyguların
hareketleri.5 duygu ile tanışıyoruz neşe, öfke, özgüntü, korku, tiksinç.
Başta her şey güllük gülistanlık giderken Riley'nin babasının işi nedeniyle
San Fransisco'ya taşınmasıyla tüm duygular birbirine karışıyor.
Beyninin içinde olaylar başlıyor :)
Gerisini yazmayayım, spoiler olacak :)



Film için yorumlarımı yazacak olursam; ben öyle aman aman film eleştirmeni
değilim ama çıktığım zaman kendime direk şunu söyledim "bir wall-e değil ve uzadı beee"
Peki böyle dedim ama hemen yaftalamayın bir dinleyin, okuyun yazacaklarımı.
Pixar'ı oldum olası severim, bu filme de büyük merakla gittim, bir tarafım çok
sevdi, bir tarafım hiç sevmedi, yani filme atıfta bulunacak olursam
iki duyguyu aynı anda yaşadım :) Filmi beynin içinde ki duygulardan işlemek
müthiş bir zeka , hem çok basite indirgeyip, hem de dert anlatıyor. Pixar olunca
böyle oluyor tabii. Ancakkkkk bir sorun var. Bir süre sonra sıkıldım, Riley'nin
yapacağı şeyi tahmin ettiğimiz için mi, yoksa beynin içinde olan olayların
akışı uzadığı için mi bilemedim. Karakteri sürekli zora sokup olay çıksın, filme
konu olsun uzasın gibi geldi. "Yeter be, ne olacaksa olsun" dediğim anlar oldu.
Tüm bunlara rağmen konusunu yani duyguları çok sevdim; Neşe sürekli denge
sağlamaya çalışıyor, Üzgüntü malum hep Bıkkın ve Üzgün, Öfkeli sinir harbi
yaşaınca kafası yanıyor, korku biraz geri planda kalmış gibi geldi bana, Tiksinç 
ise moda ikonası :) Bu duyguların dışında filmde beynin içinde olan pek çok
merkez görmek mümkün, örneğin; rüya merkezi, hayali arkadaş, çekirdek anılar,
silinen anılar, bir de adalar var, Sizi şekillendiren adalar. Çok çok akıllıca işlenmiş,
karmakarışık beyni yalın ve animasyon diline güzel dökmüşler.
Yapsınlar tabii ki adamlarda imkan var :) Benim en güldüğüm sahneler
anne ve babanın kafasının içindeki sahneler :))))  
Filmin yönetmeni Pete Docter.
Türkçe dublajın acayip başarılı olduğunu söylemeliyim.
Özellikle üzüntüyü seslendiren Gupse Özay. Harika bir iş çıkarmış.

Diğer dublaj sanatçıları ise;
Neşe - Aysun Topar
Üzüntü - Gupse Özay
Bing Bong - Engin Alkan
Anne - Özden Ayyıldız
Korku - Murat Şen
Tiksinti - Suzan Acun
Öfke - Ercan Demirel
Riley - Mısra Balkan
Baba - Ali Ekber Diribaş


Benim söyleyeceklerim bunlardı, unutmadan Ceylin filmde uyudu :)
6 yaşında ve pek anlayamadı en az 10 yaş için bir film bence :)
Kavranması pek kolay değil 6 yaşında bir çocuğa göre.

Siz Ter Yüz (inside out) izlediniz mi?
Ya da bana mutlaka izlemelisin dediğiniz bir animasyon var mı?
Yorumlarınızı bekliyorum.

Takipte kalın!
instagram/aycanhatadair
twitter/aycanhayatadair
youtube/aycanhayatadair
periscope/aycanhayatadair

5 yorum:

  1. Filmin adını duymuştum ama konusuna dahi bakmamıştım. Anlattığına bakılırsa konusunu gerçekten güzel görünüyor. Bu yazının üstüne bir de fragmanı izleyince kesinlikle gitmek istediğime karar verdim. Dediğin gibi sıkıcı ve uzun bulma ihtimalini bile göze alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. konu gerçekten ilginç, izle bakalım beğenecek misin )

      Sil
  2. kesinle,le izleyecegim çocuklardan çok yetişkinlerin anlayacağı tarzda sanki
    yazının devamını bekliyorum
    BLOG:senbenvehayat.blogspot.com.tr
    İNSTAGRAM:evintekkizimona

    YanıtlaSil
  3. İzledim de çok overrated geldi, beklentim yüksekti o yüzden zevk alamadım diyordum da sen de sıkıcı yazmışsın. Gerçekten sıkıldım ben de ki animasyonları hala çok seviyorum :) Overratedtan kastım da imdb puanı 8,7 şu anda ve top 250 listesinde 45. sırada. Yani 8,7 puanı veya 45. sırayı kesinlikle hakeden bir animasyon değildi. Sadece ortalamaydı ama konusu gerçekten çok akıllıca ona diyecek bir şey yok :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.