Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Ocak 2014 Çarşamba

Kaçırılan Günler #blogfırtınası 01 'Masal Masal Matitas'


Blog fırtınasının 1.gün konusu;Yazınıza "bir varmış, bir yokmuş" ile başlayın.

Aralık ayında 15 günün konusunu yazabilmişim. 
16 gün öksüz ve yetim kalmış.  Ocak ayında kalan günleri yazıp bitirmek istiyorum.


blog fırtınası da ne ola ki diyorsanız. TIKLAYIN

Masal Masal Matitas

Bir varmış, bir yokmuş develer tellal iken, pireler berber iken ben dedemin beşiğini tıngır mıngır sallar iken.
Bu tekerleme çocuklar için olan. 
Birde bizim için var +18 yani Masal Masal Matitas kaynanamın götü tas, kuyuya düştü çıkamaz, fındık kadar sıçamaz.  Ne 18'i ya ben bunu doğduğum anda duydum :))  Babaanem hep söylerdi rahmetli.
Neyse giriş kısmından sonra gelelim esas konuya.  
Çok uzak ülkelerin birinde yapılan gen ve dna araştırmaları sonunda hayvanlar konuşmaya başlamış.
Öyle ki koyunlar, tilkiler kendi evlerinde yaşamaya, evlilik yapıp çoluk çocuğa karışmışlar. 
Aslanlar siyasete el atmış, kaplanlar ticarete. Yeni gelişmekte olan bu ülke de sık sık gerilimler çıkıyor, sokaktan kavgalar eksik olmuyormuş. 
Tilkiler maymunlarla çete kurup evleri basmaya, kuzuları kaçırmaya başlamışlar.
İşte böyle bir ülkeymiş burası. Yaşaması zor meşakkatli. 
Bu ülkede yaşayan bir kuzu ailesi de korku ve dehşetle olaylar izliyor, anne kuzu kuzucuklarını korumak için evine taktırmadık kilit bırakmıyormuş. Günlerden bir gün anne kuzunun işi çıkmış ve dışarı çıkması gerekmiş.

'Masal Masal Matitas

3 yavrusunu evde bırakmak içine sinmemiş ama mecburrrr
Çocuklarına sıkı sıkıya tembih etmiş "kuzucuklarım ben yokken sakın kimseye kapıyı açmayın, bakın benim ellerim ojeli rimmel london 306 numara ben geldiğimde size kapının altından ellerimi göstereceğim siz bana kapıyı açacaksınız. Başka kimseye inanmayın, sakın kapıyı açmayın" demiş.
 Kuzucuklar annelerini dikkatle dinlemiş. 
Anneleri gidince evde pepee seyretmeye başlamışlar. Çok geçmeden kapı çalmış heyecanla kapıya koşmuşlar.

'Masal Masal Matitas
Bunlarda konuşuyor ama hala yerden otlanıyorlar :)
 Kuzucuklar "Kim o?"  "ben annenizim yavrularım açın kapıyı bana" demiş kapının ardındaki  ses kardeşler birbirlerine şaşkın şaşkın bakmışlar. Anneleri olsa kapının altından ellerini gösterirdi. Bu anneleri olamaz. 

'Masal Masal Matitas

Demek ki tilki gelmişti ve onları kandırmaya çalışmıştı. 
Kuzular bunu anlayınca kapıyı açmamış korku içinde beklemeye devam etmişler.
Az sonra anneleri kapıya gelmiş ve kapının altından ellerini göstermiş.
Kuzucuklar annelerine sarılmış. Yaşanılması zor olan bu ülkede büyümeye devam etmişler.

son


Dünyanın en salak yazısını yazdığım için kendimi tebrik ediyorum.
Yemin ederim beynim durdu yazarken. 
Anneme soruyorum diyorum "hayvanlar konuşuyormuş, kuzular tilkiler evleniyormuş çocukları oluyormuş."
Annem ne diyor sıkı durun "kızım yanlış olmuş ONLAR evlenmeden de oluyor çocukları"
Bu kadın beni öldürecek, gülme krizine soktu yine :))

Babaanneme ne zaman masal anlat desem 3 küçük kuzucuk masalını anlatırdı.
Tabii masal böyle değil. Benim sallamalarım sonucunda bu hale geldi. Sonu da böyle bitmiyordu. Hatırlayamıyorum nasıl bittiğini :(



6 yorum:

  1. Tilkilere evlilik hakkı istiyoruz!!!!!

    YanıtlaSil
  2. ayy çok hoş bi masal bayıldım benim hergece oğluşuma anlattığım masalları duysan ohooo saçmalıklar deryası ama naparsın işte annelik herşeyi yaptırıyo

    YanıtlaSil
  3. Bu bizim masallarımız var ya, hani bahsettiğin gibi, kuzular, tilkiler,aslanlar. Okuduğum bir yazıda bu masalların çocuk gelişimi üzerinde olumsuz etkileri olduğundan bahsediyordu.Hepimiz bu masallarla büyümedik mi aslında.Ama insan düşünmeden edemiyor yine de ...

    YanıtlaSil
  4. Cok iyi koptum ya

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.