Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Şubat 2014 Perşembe

İzledim "12 Yıllık Esaret"

Merhaba!
12 yıllık esaret filmini izleyeli epey oldu bir türlü yazamadım, neden yazamadım? Bilmiyorum!


12 years a slave


michael Fassbender
 Oyuncular

Steve McQueen
Yönetmen; Steve McQueen

Senaryo;
John Ridley, Steve McQueen

Kısaca filmin konusu;
 Solomon Northup 1841 yılında ailesi ile birlikte New York'da yaşayan özgür bir siyahtır. Solomon keman çalarak hayatını kazanmaktadır.
Bir gün kendisine iki adamdan oldukça cömert bir teklif gelir. Sirkte gösterilere keman çalacaktır.
Bu fırsatı kaçırmak istemeyen Solomon teklifi kabul eder ve olaylar başlar. 
Kaçırılmıştır ve güneye götürülüp çiftliklerde çalıştırılmak üzere köle olarak satılmıştır.
Not: Film Solomon Northup'un gerçek hayat hikayesini anlatıyor.

Solomon köle olarak çalıştığı bu yerde acıyı, çaresizliği, görüyor.
Beni oldukça etkileyen bir kaç sahne var ki hani boğazım düğüm düğüm oldu diyebilirim.
Oyuncular ise abartıya kaçmadan, harika performaslar göstermişler, özellikle Michael Fassbender Oscar'ı hak etmiş. Solomon'u oynayan Chiwetel Ejiofor başarılı. 
Filmin süprizi ise Brad Pitt, verdiği mesajlar günümüzde hala geçerliliğini koruyor. 
Filmin tek eksi yanı biraz yavaş ilerlemesi.
Herkesin izlemesi gereken, Amerika'nın günah çıkarma filmlerinden biri olduğunu düşünüyorum, bizim ülkemizde böyle yüzleşme filmleri çekilebilir mi? Belki bir gün olur be! Umudumuzu kaybetmeyelim.
Yönetmen Steve McQueen;  Solomon'un,  kendi çektiği zulme karşı değil, diğer kölelerin çektiği tecavüz, işkence, acılara hiç görmediği bu düzene ayak uydurmaya çalışırken kaybetmediği umudu filmi gerçekçi ve izlenir kılmış. 

Fragmanı izlemek için; TIK.

Filmdeki bir sahneyi yazmadan geçemeyeceğim;
Köle kadın yeni geldiği çiftlikte çocuklarından ayrıldığı için ağlamaktadır, sahibi neden ağladığını öğrendiğinde ise kanımı donduran şu cevabı verir; "ohhhh yazık, biraz dinlen ve yemek ye, çocuklarını unutursun."

İzlemenizi tavsiye eder, yorumlarınızı beklerim!

8 yorum:

  1. Listeme ekledim izleyeceğim . Teşekkür ettim efendim. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Böyle filmler beni çok etkiler en kısa zamanda izleyeceğim teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. michael fassbeder'a okkalı bir küfür edeceğinizden eminim, kendisi sinemanın kötü karakterleri katagorisinde ilk 10'da bu rolüyle

      Sil
  3. Buradaki kadin oyuncu da Oscar adayi bakalim hangisi alacak hatunlarin. Oscar'dan sonra duyusalim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende merak ediyorum, Jennifer Lawrence alır gibime geliyor ama bakalım :)

      Sil
  4. Ayyy izledim filmi üzülerek ya insanlar neler yaşamış bir de piyanist filmi beni böyle etkilemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet solomon gibi binlerce köle, afrikadan gemilerle insanlık dışı yöntemlerle taşınıp köle olarak satılmıştır.

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.