Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Kasım 2014 Çarşamba

Dersimiz Instagram #1

Merhaba!
instagram instagram olalı böyle zulüm görmedi, kendimi oradan oraya atasım var :)
Yahu ben kim sosyal medya hakkında ders vermek kim?
Ama dayanamadım, kimler kimler ne dersler verip, ne olamayacak işlere kalkıyor bende onlara özenip olmayan öz güvenimle bu yazıyı yazıyorum.
instagram için gerekli malzemeler;
Bir adet akıllı telefon
Biraz beyin, gerisi çok kolay, telefon yeterince akkıllı olduğundan yapacağınız tek şey çektiğiniz fotoğrafları paylaşmak :)
Google play 'den instagramı app. indirip kuruyoruz. 
Android için google play, ıphone için appstore. Bunları da yazdırmayın bana :)

Aplikasyonu kurdunuz mail adresinizle veya facebook adresinizle giriş yapıyorsunuz.
Facebook instagram'ı satın aldığı için direkt olarak facebook'tan bağlanabilirsiniz.

 ( * )  Evett kayıt oldunuz ne yapacaksınız?
Sizi tanımlayacak bir kullanıcı bulacaksınız, kişisel paylaşım yapanlar ise genelde isim,soy isim kullanıyor tabii alınmadıysa, ne tür paylaşım yaparsanız yapın lütfen "fdkjhjsdhf" gibi isim almayın.
Akılda kalması zor ve yazması ölüm.
Profil fotoğrafınız çok uzaktan, bulanık, ne olduğu belli olmayan bir fotoğraf olmasın.
Çok sık profil fotoğrafı değiştirmek de çok mantıklı bir davranış değil.


Kendi profilim üzerinden anlatayım, profilini düzenle kısmından tüm ayarları değiştirebilirsiniz.


Profili düzenle sayfasına geldiniz, numaralara göre gidelim,
1-  profil sayfanızda görünen adınız
2- Kullanıcı adınız, benimki @aycanhayatadair iyi düşünüp seveceğiniz bir kullanıcı alın ben çok yandım siz yanmayın, tam hatırlamıyorum ama 6 kez falan kullanıcı adı değiştirdim.
3-Eğer blogunuz, web siteniz, yada sosyal medya hesabınız varsa linkini paylaşabilirsiniz.
4-  Kısaca "bionuz",bu kısıma mutlaka sizi ifade edecek bir iki cümle yazın.


(*) Tüm düzenlemeri yaptınız bir sonra ki hedefiniz uygulamayı keşfetmek.

1) Ana sayfanız; takip ettiğiniz sayfalar burada.
2) Keşfet, popüler fotoğraflara bakabilir, yeni profiller keşfedebilirsiniz.
3) instagaram kamerası ile çekim yapıp, video kayıt edebilirsiniz.
4- Bildirimleri alacağınız sevilesi yer :)
5- Kendi sayfanız.
6- Etiketlendiğiniz fotoğraflar.
7-  Haritaya eklediğiniz fotolar.
8- Profil fotoğraflarınızın görünümünü alt alta gelecek şekilde sıralar.
9- Fotoğraflar yan yana görünecek şekilde sıralar.


(*) Fotoğraf çekmek ve düzenlemek.

instagram kamerası ile çekim yapmak için ara yüze giriyoruz,
yeni fotoğraf çekmek için mavi butona, albümden fotoğraf paylaşmak için solda ki noktalı yere tıklıyoruz. 


Fotoğrafı çektiniz ya da albümden bir foto seçtiniz, sıra geldi efekt ve ışık olayına.
Solda anahtar simgesinden parlaklık, kontrast, renk doygunluğu gibi ayarları yapabilir, 
sağda ise efektlerden istediğiniz seçebilirsiniz. Benim en çok kullandığım efekt "valencia".


(*) Fotoğrafı paylaşmak.


Fotoğrafınıza eklemek istediğini metni yazıyorsunuz, twitter, facebook, foursquare, tumblr, flickr hesabınızla da aynı fotonuzu paylaşmak istiyorsanız tıklıyorsunuz ve foto o hesapta da paylaşılıyor.


(*) Video paylaşmak.

Video ikonuna tıklayıp kırmızı kocaman noktaya basılı tuttuğunuzda videonuz çekiliyor.
Düzenleme kısmı da fotoğraf gibi, kesme, kapak seçme, efekt verme gibi...



(*) Direk Mesaj Atmak

Bu ikona tıklıyoruz,

+ ikonuna tıklayıp yollayacağımız fotoyu seçiyoruz,

Fotoğrafa eklemek istediğiniz mesajı yazıp,
'kime' kısmına gelip fotoğrafı göndermek istediğiniz kişiyi seçip gönderiyoruz.
İşte bu kadar :)





Yeni başlayanlar için en basitinden anlatmaya çalıştım.
Merak edip nasıl yaparım? Burası nedir, ne değildir diye kör kuyularda kaybolanlara ışık olmak için yazılan bu yazıya istediğiniz yorumu yapabilir, yazarınızı sinir edebilirsiniz, sallamak serbest :)



Yarın instagram dersine devam edip çektiğim videoyu ve kullandığım programları yayınlayacaktım ama keyfimi kaçırdırlar!!!  Yayınla derseniz yayınlarım, bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.
Gelen yorumlara göre hazırlayacağım postu. 


Takipte kalın!


6 yorum:

  1. ya kuzum, kime ne takıyon kafayı, kimsenin sinirini bozmasına izin verme. unutma kedi uzanamadığı çiğere mundar dermiş ;) Sen yayınla videonu keyifle izleriz biz :)

    YanıtlaSil
  2. Kötü yorum yapan hep olur, sen takılma onlara -haklı olmadıkları sürece :D- yayınlaması senden, izlemesi bizden :')

    YanıtlaSil
  3. ay evet lütfen yayınlayın, ben acemiyim instagramda ve bu yazı çok faydalı oldu teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayınladım bile :) youtube kanalımda mevcut :) aycanhayatadair olarak aratabilirsiniz

      Sil

yorumlarınız benim için çok önemli :) yorum yapan herkeseee kocamannn teşekkür :)) Blogunuz yoksa ya da gmail adresiniz "yorumlama biçimi" kısmından "adı/url" yazan seçeneği seçin adınızı yazın, url kısmını boş bırakın yorumunuzu yazıp yayınlayın. Yorumlarınız denetimden geçtikten yayınlanacaktır.